آمریکا بخش دیگری از پایگاه التاجی در بغداد را به عراق تحویل داد

نیرو‌های ائتلاف آمریکایی موقعیت شماره ۸ پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد را به نیرو‌های عراقی تحویل دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، نیرو‌های آمریکایی امروز (یک‌شنبه) موقعیت شماره هشت پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد را به نیرو‌های عراقی تحویل دادند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیرو‌های ائتلاف بین المللی امروز، موقعیت شماره ۸ پایگاه التاجی را به نیرو‌های عراقی تحویل دادند و تحویل بقیه موقعیت‌های پایگاه بر اساس جدول زمانی انجام خواهد شد.

او اعلام کرد: این موقعیت به منظور آموزش و تجهیز نیرو‌های عراقی به دست نیرو‌های استرالیایی، نیوزیلندی و آمریکایی، استفاده می‌شد، اما قرار است که به نیرو‌های امنیتی عراق اختصاص داده شود.

مراسم تحویل این موقعیت با حضور نماینده نخست وزیر عراق، انجام شد.

ژنرال «کنت ایکمن» معاون فرماندهی ائتلاف آمریکایی در عراق، در این مراسم گفت: پایگاه التاجی به منزله پایگاه اصلی شرکای ائتلاف برای آموزش ارتش عراق، نیروی هوایی و نیرو‌های ویژه آن بود و از امروز به بعد، مسئولیت آن بر عهده نیرو‌های امنیتی عراقی است.

طی ماه‌های اخیر پایگاه التاجی واقع در ۸۰ کیلومتری شمال عراق بار‌ها مورد حمله راکتی قرار گرفته است. در عمده این حملات گروهی مسئولیتی بر عهده نگرفته است.

دونالد ترامپ درباره وضع نظامیان آمریکا در عراق طی دیدار با مصطفی الکاظمی، گفت که عمده سربازان آمریکایی از عراق خارج شده‌اند و تعداد باقی‌مانده نیز طی سه سال آتی از این کشور خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار