افزایش ۱۲۶ درصدی ذخیره خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۱۲۶ درصدی ذخیره خون بند ناف در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیروس رضایی رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: در چهار ماه گذشته ذخیره خون بند ناف در استان با افزایش ۱۲۶ درصدی همراه بوده است.

او با اشاره به پیشرفت‌های علمی و مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بندناف افزود: با توجه به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک فقط یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است، به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند توصیه می‌شود از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


رضایی اضافه کرد: هم اکنون بیماری‌های خاص نظیر انواع سرطان‌های خون و مغز استخوان، نقص دستگاه ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی‌پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

او ادامه داد: هزینه اولیه قرارداد حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پرداخت هزینه نگهداری سالانه ۱۶۰ هزار تومان است و امکان پرداخت هزینه اولیه در قالب تسهیلات و به صورت اقساط وجود دارد.

رضایی گفت: متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره حضوری و یا تماس با شماره‌های ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ و ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵ استفاده و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.rsct.ir یا صفحه اینستاگرام به نشانی @royan_shahrekord مراجعه کنند.

او افزود: نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی از اسفند ۱۳۹۳ در چهارمحال و بختیاری فعال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.