اعتماد، سر منشا ایجاد تعامل اجتماعی است

کارشناس روانشناسی گفت: اعتماد، سر منشا ایجاد تعامل اجتماعی است و مرز بین گروه‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

عسل بهرامی کهیش نژاد کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اعتماد، از مفاهیم مهم و جدید جامعه است که در یک معنای بسیار کلی سر منشا ایجاد تعامل اجتماعی بوده و مرزهای بین گروه های گوناگون اجتماعی از خانواده، همسالان، دوستان و مانند آنها را در برگرفته و اقدام به شبکه سازی ارتباطات میان فردی و بین گروهی می کند.

او افزود: اعتماد در اصطلاح به معنای حسن ظن و نیک گمانی نسبت به دیگران در روابط اجتماعی است به طوری که اعتماد کننده و اعتماد شونده به نسبت از سود و فواید آن بهره مند خواهند شد.

بهرامی کهیش نژاد در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت اعتماد، اظهار داشت: به حالتی که به توان بر شخصیت، گفتار و رفتار کسی یا گروهی تکیه کرد و آن را ستون اعمال و رفتار خود قرار داد، چنان که اگر اعتماد از جامعه سلب شود و مردم به همدیگر اعتماد نداشته باشند روابط و پیوندها متزلزل و زندگی آدمی را به ویرانی سوق می دهد.

او در پایان تصریح کرد: اعتماد در لایه های گوناگون به عنوان یک ارزش اجتماعی سامان دهنده انسجام اجتماعی و افزایش امنیت، آرامش و آسایش است و باید از این منظر در علوم گوناگون حتی علوم روانشناسی شخصیتی، روانشناسی اجتماعی و علوم سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.