منتظمی:

مخالفتی با انتقال باران نداریم، اما شرایط مهیا نیست

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: با انتقال شامپانزه سه ساله به خارج از کشور مخالفتی نداریم اما شرایط برای انتقال آن مهیا نیست.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حواشی ایجاد شده برای باران شامپانزه سه ساله و نگهداری آن در باغ وحش ارم اظهار کرد: با انتقال باران هیچ مخالفتی نداریم، اما در حال حاضر شرایط برای انتقال این شامپانزه مهیا نیست، باغ وحش ارم باید اعلام کند که با یک مرکز معتبر در خارج از کشور برای انتقال باران هماهنگ کرده است.

او با اشاره به اینکه اخیرا سازمان محیط زیست یا یک سری کم لطفی‌هایی در فضای مجازی رو به رو شده است، گفت: باران شامپانزه باغ وحش ارم است، بنابراین ارم هر تصمیمی بگیرد سازمان محیط زیست به آن احترام خواهد گذاشت و اگر کوتاهی نیز صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست بیان کرد: در شرایط فعلی ارم اعلام کرده است تا حداکثر ظرف مدت ۶ ماه ضعف‌های خود را اصلاح کند، در این مدت سازمان محیط زیست فرایند اصلاح این پروتکل‌ها را نیز نظارت می‌کند.

منتظمی با اشاره بر اینکه همه مراکزنگهداری از حیوانات در برابر تمامی گونه‌های حیات وحش  پاسخگو هستند افزود: اگر در این ۶ ماه متوجه شویم که هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است، با باغ وحش ارم برخورد می‌شود و او باید پاسخگو باشد.

او درباره آخرین وضعیت از حال باران، مطرح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که باغ وحش ارم اعلام کرده است، شامپانزه تحت نظارت دامپزشک است و حال او مساعد است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
باران ، باران . هزاران طفل سر چهارراه های پایتخت وضعیتی به مراتب بدتر از باران دارند حالا وضعیت یک میمون خبر ساز و رسانه ای شده . عجب !
آخرین اخبار