رئیس شورای عالی جامعه مدرسین:

زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا تعطیل شدنی نیست

آیت الله یزدی گفت:عزاداری محرم تعطیل بردار نیست اما با توجه به شرایط امسال باید در نحوه برگزاری مراسم تغییراتی را در نظر گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در سخنانی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: امسال به خاطر شرایط کرونا، عزاداری‌های مردم با تغییراتی همراه شده است، اما زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا، تعطیل شدنی نیست.

او  افزود: در چنین شرایطی که مسئولان کشور اعلام می‌کنند که اجتماعات مخصوصا در فضا‌های سربسته عوارض خاصی دارد، شرعا ما هم موظفیم که به این راهنمایی‌ها توجه کنیم. چون به هر حال عوارض این بیماری، جزئی نیست بلکه سلامتی همه مردم را در معرض خطر قرار داده است.

آیت الله یزدی در ادامه ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و برپایی عزاداری محرم بیان کرد: عزاداری  مربوط به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) چیزی نیست که به راحتی تعطیل شود، اما با توجه به شرایط امسال، طبعا باید در نحوه برگزاری مراسم تغییراتی را در نظر گرفت؛همان طور که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند باید دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم و با رعایت همه مقررات و دستورالعمل های بهداشتی، مراسم برگزار کنیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت:مثلا پیشنهاد می‌کنم که مراسم عزاداری را در محوطه جلوی مساجد و امامزاده‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف، به نحوی که مزاحم رفت و آمد مردم هم نباشد، برگزار کنیم.

او در پایان تاکید کرد: به هرحال نمی‌شود در ماه محرم و به خصوص در تاسوعا و عاشورا، هیچ شعار و برنامه و مراسمی نباشد؛ امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل‌ها و فواصل و شرایط بهداشتی، به بهترین نحو ممکن برگزار شود تا ان شاء الله به برکت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) این بلیه از سر همه مسلمان‌ها بر طرف شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار