مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان:

چاپ کتاب «مجلس نامه غم» تاریخ تعزیه استان همدان

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان گفت: کتاب «مجلس نامه غم» شامل تاریخ تعزیه همدان از مجموعه دانشنامه استان همدان تألیف «اسماعیل مجللی» به چاپ رسید.

کتاب «مجلس نامه غم» تاریخ تعزیه استان همدان به چاپ رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی قهرمانی ارشد، مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه پیشینه نمایش‌های مذهبی در استان همدان به دوران قاجار برمی گردد گفت: کتاب حاضر به تاریخ تعزیه در استان همدان اختصاص دارد و کیفیت اجرای آن را در شهر‌های استان شرح داده و دربردارنده‌ی سه مجلس فارسی و دو مجلس تعزیه‌ی ترکی است.

او مناطق ملایر، تویسرکان، مریانج، شورین و  درگزین را در برگزاری مراسم مذهبی میدانی استان همدان شاخص دانست و افزود: دو نسخه ترکی موجود در کتاب شامل مجلس تعزیه روز عاشورا و مجلس شهادت امام رضا (ع) است که به همت حسینعلی معصومی آماده شده است.

قهرمانی ارشد گفت :  کتاب «مجلس نامه غم» در ۳۴۸ صفحه، دو فصل، تیراژ ۱۱۰۰ نسخه، در قطع وزیری و از سوی نشر طلایی در محرم امسال  روانه بازار کتاب شده است.

فصل اول  این کتاب شامل تعزیه در استان و فصل دوم آن مجالس پنج گانه تعزیه را در برگرفته و کارشناس مذهبی اثر نیز حجت الاسلام رشیدی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.