نشست خبری مشترک مکرون و مرکل در پاریس

رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان، ضمن دیدار در پاریس، در خصوص ارتقاء همکاری درباره موضوع کرونا و مسائل دیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از مذاکرات دو جانبه در روز پنج‌شنبه با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در روز پنجشنبه، توافق کردند تا هرچه بیشتر در مورد محدودیت‌های مسافرتی مربوط به شیوع ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند.

مرکل به خبرنگاران در فرانسه گفت: «ما توافق کردیم خیلی بیشتر به همکاری‌های نزدیک ادامه دهیم. در این صورت مردم احساس امنیت بیشتری می‌کنند».

وی در خصوص قوانین غیرهماهنگ در رابطه با شیوع ویروس کرونا در آلمان، گفت: «در حال حاضر حتی در آلمان هم این مسئله بزرگی است که قوانین مربوط به کرونا در ایالت‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند».

امانوئل مکرون در نشست مشترک خبری گفت که اتحادیه اروپا می‌تواند برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در پی پیروزی الکساندر لوکاشنکو در انتخابات بلاروس، اقدام کند. مکرون گفت که مردم بلاروس باید برای بحران کنونی راه حلی پیدا کنند، وی گفت که بروکسل آماده میانجی‌گری است و روسیه نیز باید در مذاکرات شرکت کند.

مکرون در کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم آلمان، در خصوص لیبی هم اظهار نظر کرد و گفت که کشورهای خارجی درگیر در این کشور دائما تحریم‌ تسلیحاتی را نقض می‌کنند و به درگیری‌ها در لیبی دامن می‌زنند. وی در خصوص ناامنی در لیبی و تاثیر احتمالی آن بر اروپا، تاکید کرد که اروپا حضور هیچ گروه تروریستی را در سواحل شمال آفریقا نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار