خلیج فارس امروز و فردا تا حدودی مواج است

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: در ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، دریا در مرکز خلیج فارس به نسبت مواج خواهد بود.

خلیج فارس امروز و فردا تا حدودی مواج استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا سرعت وزش باد شمال غربی در مرکز خلیج فارس (فراساحل مناطق جنوبی استان) افزایش می‌یابد و دریا به نسبت مواج خواهد بود، اما در سطح استان در اغلب اوقات وضعیت جوی آرام پیش بینی می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: تا ساعت ۱۱ فردا، آسمان استان صاف تا کمی همراه با غبار محلی و طی ساعاتی وزش باد خواهد بود و جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، و بر روی دریا در فراساحل مناطق جنوبی ۱۲ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


او عنوا کرد: ارتفاع موج  نیز۳۰ تا ۹۰ و در برخی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در شبانه روز گذشته برازجان و خورموج با ۴۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر‌های استان بوده‌اند و ۶ شهر در گرم‌ترین ساعات دمای بین ۳۷ تا ۳۹ و سه شهر بین ۴۰ تا ۴۴ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند.

بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۰۵ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۲، جزر دوم ساعت ۱۶:۳۹ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۸ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.