کرونا همچنان می‌تازد؛

رکورد هند و آلمان در تعداد موارد ابتلای جدید به کرونا

بنابر اعلام مقامات هند در شبانه‌روز گذشته نزدیک به ۷۰ هزار مبتلای جدید به کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند و آلمان نیز از ثبت رکورد در این زمینه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ویروس کرونا همچنان در گوشه و کنار جهان در حال تاخت و تاز است و هر روز شمار بیشتری از مردم دنیا را گرفتار می‌کند.

در حال حاضر کشور‌های آمریکای لاتین به دلیل آنکه در فصل زمستان به سر می‌برند درگیری بیشتری با کووید ۱۹ دارند، اما در هند نیز این بیماری تحت کنترل درنیامده است.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت هند، در شبانه‌روز گذشته در این کشور ۶۹ هزار و ۶۵۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است که در نوع خود یک رکورد است. این نخستین بار نیست که شمار موارد ابتلا در این کشور رکورد می‌زند در یک ماه گذشته هر روز تعداد بیمار جدید شناسایی شده افزایش یافته است. تاکنون دو میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در هند به کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر آمریکا با بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا و همچنین بیش از ۱۷۳ هزار قربانی در صدر کشور‌های آلوده به این ویروس قرار دارد. برزیل با بیش از سه میلیون و ۴۵۰ هزار مبتلا در رده دوم قرار دارد. ۱۱۱ هزار نفر نیز در این کشور قربانی کرونا شده‌اند.

در آلمان که در دور نخست این همه‌گیری توانسته بود به خوبی بیماری را در همان مراحل اولیه کنترل کند بار دیگر تعداد موارد ابتلا‌ در حال افزایش است و بنا بر اعلام مقامات بهداشتی این کشور برای نخستین بار در دور دوم همه گیری کرونا در یک شبانه روز هزار و ۷۰۷ بیمار جدید شناسایی شده است.

بنا بر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، کشور‌های مختلف برای متوقف کردن این بیماری استفاده از واکسن‌هایی که خود ساخته‌اند را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار