آغاز رقابت داوطلبان کردستانی در کنکور سراسری

رییس دانشگاه کردستان از آغاز رقابت بیش از ۳۰ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صادقی رییس دانشگاه کردستان گفت:آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ در کردستان از امروز ۲۹ مرداد ماه به مدت ۴ روز همزمان با سراسرکشور آغاز شد.

او افزود:امسال تعداد ۳۰ هزار و ۸۰۸ داوطلب کردستانی در پنج گروه آزمایشی با هم به رقابت می‌پردازند.

رییس دانشگاه کردستان گفت:ازاین تعداد شرکت کننده کنکور سراسری ۲ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۴ هزار و ۵۶۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۷ هزار و ۹۰۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی باهم به رقابت می‌پردازند.

صادقی بیان کرد: همچنین از این تعداد داوطلب کنکور سراسری سال ۹۹ تعداد یک هزارو ۸۵۲ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۴ هزار و ۶۲ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه با هم رقابت می‌کنند.

او افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تعداد ۴ حوزه امتحانی شامل دانشگاه کردستان، آموزش وپرورش، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور بیجار در استان کردستان متولی برگزاری آزمون سراسری کنکور ۹۹ هستند.

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه امسال زمان برگزاری این آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش یافته است، افزود:با توجه به افزایش فضای محل‌های برگزاری آزمون تعداد نیرو‌های بیشتری را نیز برای مراقبت به کار گرفته ایم.

 

صادقی گفت:براساس ابلاغ دستورالعمل جدید ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، در همه حوزه‌های استان کردستان فاصله صندلی‌ها ۱ و ۸ دهم متر می‌باشد و همه حوزه‌ها به صورت کامل گندزدایی و ضدعفونی شده است.

او افزود:اقلام بهداشتی شامل دستکش وماسک نیز در بین داوطلبان توزیع می‌شود.

رییس دانشگاه کردستان افزود: تمهیدات لازم به منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای آزمون امسال اندیشیده شده و داوطلبین و خانواده‌های آن‌ها نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

او در پایان توصیه کرد داوطلب به تنهایی به محل برگزاری آزمون بیایدچرا که حضور والدین در محل های آزمون موجب ازدحام می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.