جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

عزاداری‌های محرم در فضای باز برگزار می‌شود

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: عزاداری‌های محرم فقط در مدت زمان ۲ ساعت و صرفاً در فضای باز بر گزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حبیبی جانشین و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا جلسه کارگروه مراسم عزاداری ایام محرم و صفر گفت: حد اکثر زمان برگزاری مراسم عزاداری ۲ ساعت است و به هیچ وجه دسته‌های عزاداری نباید به خیابان‌ها بیایند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و نذورات هم باید در قالب جیره خشک توزیع شود.

وی افزود: همچنین استفاده از طبل و آلات موسیقی در عزاداری‌ها ممنوع است.

حبیبی با بیان اینکه جامعه با سه موضوع کرونا، کنکور و محرم درگیر است، گفت: باید هر سه مورد را به درستی مدیریت کنیم تا فشار و استرس کمتری به جامعه وارد شود.

وی افزود: ۱۴ دستگاه با مدیریت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر موضوع برگزاری عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فضای شهر‌ها و روستا باید محرمی شود و واعظان و روحانیان باید عزاداران را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجیه کنند.

برگزاری مراسم عزاداری با کمترین میزان آسیب

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه هنر این است که امسال مراسم‌های عزاداری با کمترین آسیب بر گزار شود، گفت: تمرکز باید در جا‌هایی که خطر دارند باشد و در جا‌های امن بی ایراد است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برپایی دسته‌های عزاداری در سطح شهر ممنوع است و مسئولان هیئت‌ها باید متعهد شوند که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی باید بر نحوه برگزاری مراسم‌های عزاداری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کنند.

قاسمی گفت: قابل قبول نیست که کسی بخواهد به مقررات تمکین نکند و به بهای جان دیگران عزاداری کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: از بخشی از درآمد‌های موقوفاتی که صرف عزاداری امام حسین (ع) می‌شود می‌توان برای عرضه دام استفاده کرد.

تاکید بر استفاده از همیاران سلامت در هیئت‌های مذهبی

محمد بیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای هم گفت: در هیئت‌های مذهبی استان باید بتوان از حضور همیاران سلامت استفاده کرد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با بیان اینکه دشمنان دندان تیز کرده اند تا از برگزاری مراسم محرم علیه شیعیان تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: مردم باید با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عزاداری‌های ماه محرم را در کمال صحت و سلامت برگزار کنند.

وی به نظارت نمایندگان پزشک مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور بر برگزاری دقیق کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کنکور سراسری در بهترین شرایط ایمنی و سلامت برگزار می‌شود.

استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین المللی برای عزاداری

طاهر خانی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان نیز از آمادگی این نمایشگاه برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در سالن و حیاط نمایشگاه خبر داد.

طاهرخانی خاطرنشام کرد: ۱۵ هزار ماسک با قیمت دولتی آماده عرضه است و مواد ضدعفونی کننده هم به اندازه کافی موجود است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.