نقل و انتقال در شهرک‌های صنعتی اردبیل منوط به اخذ مجوز است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: هر گونه نقل و انتقال در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل منوط به کسب مجوز از شرکت شهرک‌های صنعتی است.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، هرگونه نقل و انتقال و فروش واحد‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون اخذ مجوز از شرکت شهرک‌های صنعتی محمل قانونی نداشته و فاقد اعتبار می‌باشد.

او افزود: این قانون در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران از قبیل بدهی به شرکت شهرک‌های صنعتی از بابت واگذاری حق بهره برداری زمین و حق شارژ، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی فعالیت‌های تولیدی و موارد زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله و ... مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و امری لازم الاجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: بعضاً مشاهده می‌شود برخی از طرف‌های قرارداد با علم و اطلاع از ممنوعیت نقل و انتقال قرارداد مبادرت به فروش زمین و یا واحد صنعتی خود به صورت قولنامه‌ای و یا وکالتی می‌کنند که این امر زمینه ساز بروز برخی از مشکلات حقوقی چندین ساله و زیان‌های مالی برای خریداران گردیده است و در مواردی نیز منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده است.

اهلی افزود: متقاضیان نقل و انتقال می‌توانند با سپری نمودن مراحل اداری از قبیل تسویه حساب با شرکت شهرک‌های صنعتی و استعلام موارد حقوقی و با کسب مجوز کتبی نسبت به انتقال قرارداد به خریدار بعدی اقدام نمایند.

او با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی قیمت زمین به صورت رایگان بوده و تنها هزینه بخشی از زیرساخت‌های تامین شده از سرمایه گذاران دریافت می‌شود، افزود: بر اساس دستورالعمل صادره از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای حمایت از سرمایه گذاران حقیقی، واحد‌های صنعتی که موفق به کسب پروانه بهره برداری شوند می‌توانند با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی، درخواست انتقال قطعی سند بنام واحد صنعتی خود را انجام نموده تا انتقال قطعی سند به نام واحد‌های صنعتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.