تربیت نیروی متخصص در رفع بیکاری سیستان و بلوچستان نقش اساسی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تربیت نیروی متخصص متناسب با بازار کار در رفع بیکاری و محرومیت زدایی این استان نقش اساسی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ثریا سیدزاده  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان در دومین نشست شورای مهارت سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، اظهارداشت: مشاغل آی سی تی (ict) باید در این استان رشد پیدا کند و این رشد و بالندگی با نظام هماهنگ در سطح ادارات اجرایی خواهد شد.

او  گفت: نقشه جامع مهارتی به تفکیک مناطق در سیستان و بلوچستان باید باشد و ایده‌های مهارتی توسط مدیران اجرایی و در سازمان‌های دست‌اندرکار تزریق شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شورای مهارت در استان یکی از نیاز‌هایی است که می‌تواند در ساماندهی آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز‌های منطقه نقش موثری ایفا کند.

او بیان کرد: در راستای تحقق «جهش تولید» در سیستان و بلوچستان و تعمیم آن به واحد‌های بزرگ و کوچک به عنوان یک استان مهارتی و دارای سابقه کارآفرینی، شاهد آغاز اجرای ایده‌های مهارتی از سوی مدیران هستیم.

سیدزاده ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مهارت آموزی امری الزامی است که باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی به یک تحول بنیادین برسد.

او گفت: برای توسعه مشاغل پایدار در سیستان و بلوچستان می‌توان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای را به روستا‌ها برده و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی را شناسایی و مهارت آموزی را توسعه داده و با توجه به امکانات و تسهیلات در جهت حفظ جمعیت روستایی و ارتقای اقتصاد و اشتغال روستایی اقدام کرد که این امور باید توسط فرمانداران در برنامه‌های اجرایی هر شهرستان قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شورای مهارت باید توسط مدیران برگزار شود و حضور شخص مدیرکل هر دستگاه می‌تواند ایده‌ها و گام‌های جدیدی در روند پیشرفت مهارت این استان بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: آموزش‌های مهارتی به عنوان یک راهبرد درون زا توسعه نقش موثری در رفع فقر دارد.

خداداد اولیائی گفت: این آموزش‌ها خلا‌های توسعه پایدار را رفع و کمبود جامعه در خصوص نیروی کار، بازدهی و بهره‌وری نیروی اشتغال را نیز جبران می‌کند.

او  افزود: ۲ مرکز مهارتی و آموزشی در شهرستان‌های پیشین و هیرمند در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیسیتان و بلوچستان ادامه داد: خیران مهارتی نقش مهمی در اشاعه فرهنگ مهارت آموزی دارند و احداث مراکز فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر و شهرستان‌های فاقد مرکز می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند که در این راستا اولین مرکز فنی و حرفه‌ای با کمک خیران در محله شیرآباد حاشیه شهر زاهدان احداث می‌شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: باید تصور غلط در مورد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه اصلاح و این مهم به عنوان نخستین ماموریت در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

دکتر باقر کرد گفت: آموزش‌های مهارتی علمی است که به توسعه کمک می‌کند و منجر به ایجاد ثروت می‌شود و باید مهارت‌های فن آور جدید را وارد چرخه مهارت کرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: شورای مهارت وظیفه و رسالت خطیری در ارائه آموزش‌های مهارتی دارد و باید ارائه این آموزش‌ها را در کنار آموزش‌های دانشگاهی داشته باشیم.

حبیب‌الله سالارزهی افزود: ایجاد هماهنگی بین تمام ارائه دهندگان آموزش‌های مهارتی، جهت دهی به اهداف برنامه‌های آموزشی ارائه شده، استفاده بهینه از منابع و امکانات دستگاه‌های مداخله گر در امر مهارت آموزی و بهبود آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآفرین و ظرفیت سازی در منطقه از مهمترین اهداف این شوراست.

او  تقویت، توسعه و انسجام و هماهنگی جهت تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و آینده پژوهی مشاغل مورد نیاز را در گسترش مهارت آموزی استان مهم و ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار