تپش نامنظم قلب چه خطر هایی می تواند برای ما داشته باشد؟

تپشهای نامنظم قلب به صورت غیرطبیعی اتفاق می‌افتند و به صورت بیمارگونه تند یا کند است که با هر کدام از آن‌ها برخورد و رفتار درمانی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی طاهرپور متخصص قلب و فلوشیپ فوق تخصصی آریتمی‌های قلبی بیمارستان رضوی گفت:تپش قلب طیف وسیعی از علامت را شامل می‌شود از بی‌علامتی تا علائم بسیار شدید مانند ایست قلبی و علائم کم‌اهمیت‌تر مانند سنگ‌کوب یا بیهوش شدن است.

او افزود: این بیماری می‌تواند هیچ علامتی نداشته باشد و به‌طور اتفاقی بیمار به پزشک مراجعه کند و پزشک متوجه نامنظمی در ضربان قلب بیمار شود یا اینکه علامت‌هایی مانند درد سینه، تنگی نفس و سرگیجه، خستگی‌پذیری زودرس، بیهوش شدن یاحتی ایست قلبی اولین تظاهر این بیماری باشد.

بیشتر بخوانید


این متخصص قلب ادامه داد: گروه عمده‌ای از تپش‌های قلب ناشی از وجود یک عصب اضافه مادرزادی در قلب هستند که این عصب ممکن است از هر سنی فعال و باعث تپش‌های غیرطبیعی و تند در قلب شود.

طاهرپور بیان کرد: ممکن است این عصب در یک نوزاد ۱۰ روزه، کودک ۱۰ ساله یا یک فرد ۲۰ یا ۴۰ ساله بروز پیدا کند. به هر حال، از روزی که این عصب فعال شود و باعث تپش‌های نامنظم شود، معمولاً هر قدر که زمان بگذرد، این تپش‌های غیرطبیعی قلب از نظر تعداد و مدت زمان بیشتر می‌شوند یعنی مدت بیشتری طول می‌کشد و دفعات آن به یک‌دیگر نزدیک‌تر می‌شوند.

او تصریح کرد:، اما وقتی پای عوامل ابتلا به بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های قلبی به میان می‌آید، معمولا فشار خون حرف اول را می‌زند مثلاً فشار خون بالا اگر کنترل نشود، زمینه بعضی از تپش‌های غیرطبیعی را فعال می‌کند یا وزن زیاد باعث بروز طیفی از تپش‌ها می‌شود و کسی که اضافه وزن دارد اگر بتواند خود را به وزن متعادل برساند احتمال بروز برخی از مشکلات در وی کاهش می‌یابد

 

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.