فریاد شیران: تاج، کفاشیان و هیئت مدیره فدراسیون فوتبال باید درباره قرارداد ویلموتس پاسخگو باشند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: هر شخصی که در قرارداد با مارک ویلموتس نقش داشته است باید پاسخگو باشد.

نادر فریاد شیران کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رای صادر شده از سوی فیفا درخصوص پرونده مارک ویلموتس اظهار داشت: فوتبال ایران حال خوبی ندارد و امروزه بدترین روز‌های خود را سپری می‌کند رای‌های فیفا یکی پس از دیگری، چه در خصوص تیم ملی و چه در خصوص تیم‌های باشگاهی بر ضد فوتبال ایران صادر می‌شود. حال بد امروز فوتبال ایران نتیجه دخالت دلالان خارجی و داخلی است، که برای منافع خود فدراسیون را به تاراج برده اند. دلالان کاری کردند کسانی که کار بلد و انسان‌های درستی بودند خانه نشین شوند و کسانی سکان دار فدراسیون فوتبال شوند که لیاقتش را ندارند. امروز کسانی که به فکر فوتبال و دلسوز ورزش کشور بودند کجا هستند؟ وقتی فیفا می‌تواند این چنین فدراسیون ما را تحت فشار قرار دهد و ضد تیم ملی حکم صادر کند نشان دهنده سوء مدیریت مطلق فوتبال ایران است.

وی افزود: نه دولت و نه شخص وزیر ورزش هیچ اهتمامی در خصوص برخورد با این افراد را نداشته اند. بی توجهی در خصوص چنین افرادی باعث شد تا فدراسیون فوتبال امروز به حال ورشکستگی دچار شود. شما اگر بدهی‌های تیم‌های باشگاهی را هم به این جریمه ۱۷۰ میلیاردی اضافه کنید به مرز ۱۰۰۰ میلیارد هم می‌رسد.

چه کسی جوابگوی این مشکلات است؟

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص فاجعه قرارداد ویلموتس گفت: چه کسی جوابگوی این مشکلات است؟ در حال حاضر برای فدراسیون روشن است کسی که می خواهد رئیس فدراسیون شود باید فقط ۴۰۰ میلیارد آورده مالی برای فدراسیون داشته باشد تا جریمه‌های فیفا را پرداخت کند و این نشان دهنده فساد گسترده در فوتبال ایران است.

سوء نظارت حال بد فوتبال ایران را دو چندان کرد

فریادشیران در خصوص نبود نظارت بر فدراسیون فوتبال در این سال‌ها بیان کرد: سوء نظارت حال بد فوتبال ایران را دو چندان کرد. نظارت نکردن مراجع قضایی بر فدراسیون فوتبال، فوتبال ایران را ورشکسته مطلق کرد و هیچ کدام از مسئولان کنونی فدراسیون راه حلی برای گذر از این بحران ندارند و اصلا در حد حل مشکلات فوتبال ایران نیستند. با این شرایط اقتصادی جامعه این حکم ضربه بزرگی به فوتبال ایران بود و در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: داشتن این همه هوادار فوتبال در ایران موضوع قابل توجه بود، اما مسئولان فدراسیون بدون توجه فوتبال ایران را نابود کردند.

تاج، کفاشیان و هیئت مدیره باید پاسخگو باشند/ آقایان فوتبال را ورشکسته کردند!

تنها راه حل برون رفت از این مشکلات کمک گرفتن از خُبره‌های این حوزه است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص راه حل برای خروج از این مشکلات گفت: تنها راه حل برون رفت از این مشکلات و تعلیق نشدن فدراسیون فوتبال کمک گرفتن از خُبره‌های این حوزه است که خود آن‌ها ریاست این فدراسیون را بر عهده داشتند. مانند صفایی فراهانی و مهدی خبیری که کهنه کار هستند و می‌توانند در این بحران به فدراسیون فوتبال ما کمک کنند و تجربیات خود را در اختیار فوتبال ایران قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فوتبال کشور از این نابسامانی و از این بی کفایتی‌ها راحت شود و به جایی برسد، باید همه افراد فدراسیون فوتبال را مرخص کنند و قبل از تعلیق فوتبال ایران توسط فیفا خودمان فدراسیون فوتبال را تعلیق کنیم و کسانی را انتخاب کنیم که مشکلات فدراسیون فوتبال ایران را حل کنند و برای ایران و این آب و خاک تلاش کنند.


بیشتربخوانید


تاج، کفاشیان و هیئت مدیره باید پاسخگو باشند

فریادشیران با اشاره با روسای قبلی فدراسیون فوتبال گفت: شک نکنید تاج، کفاشیان، هیئت مدیره و  هر کسی که زیر این قرارداد را امضاء کرده است باید پاسخگو باشد. باید با تمام مقصران این پرونده برخورد شود، برخورد جدی هم باید با آنان کنند چرا که اگر برخوردی صورت نگیرد مدیران بعدی هم این کار را تکرار خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما عقده گشایی با هیچکس نداریم، اما باید تمام افرادی که در این فاجعه دست داشتند محاکمه شوند. اگر نظارت بر روی فوتبال باشد چه در فدراسیون و چه در تیم‌های باشگاهی مطمئن باشید در آینده شاهد شکوفایی فوتبال خواهیم بود چرا که وقتی همه چیز درست و سر جای خود باشد قطعا فوتبال ایران پیشرفت خوبی را به خود خواهد دید. فوتبال باید در دست فوتبالی‌ها باشد باید در دست کسانی باشد که اهل فوتبال هستند باشد و مدیریت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
باز يكي ازاين فرياد شيران ها سر و كله اش پيدا شد و اظهار فضل نمود ، كسي نيست به اينها بگه ، شما ها كجاي فوتبال بوديد. و هستيد و خواهيد بود ،گلي كه مايلي كهن از وسط زمين زد و تو عمدا توپ رو انداختي. داخل دروازه هنوز از يادها نرفته
Iran (Islamic Republic of)
امید صفوی
۱۹:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
کفاشیان فکر نکنم ربطی داشته باشه چون اون موقع تو فدراسیون نبود
آخرین اخبار