معاون وزیر آموزش و پرورش در شهرکرد مطرح کرد:

دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به نظام آموزشی بازمی‌گردند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل مقطع متوسطه به نظام آموزشی بازمی‌گردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هدفگذاری امسال بر این است تا در قالب طرح آبا (آشتی با آموزش) ۱۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل پایه اول و دوم مقطع متوسطه در کشور تحت آموزش قرار گیرند.

او افزود: این دانش‌آموزان به دو شیوه گروهی و فردی تحت آموزش قرار می‌گیرند به این صورت که در حال حاضر آموزش آفلاین و آنلاین این دانش‌آموزان فراهم شده است و در گام بعدی زمینه حضور دو روز در هفته این دانش‎آموزان با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در مدارس فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید


زینی‌وند اضافه کرد: اجرای این طرح در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده و در استان چهارمحال و بختیاری نیز که از استان‌های هدف این طرح است به زودی اجرا می‎شود.

او با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید ادامه داد: اجرای هرچه بهتر این موضوع به همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها نیاز دارد چرا که ایجاد بستر‌های سخت‌افزاری نیازمند مشارکت و همراهی دیگر دستگاه‌های متولی است.
زینی‌وند گفت: این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهیم که حضور دانش‌آموزان در مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

او با اشاره به تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تداوم آموزش در شرایط شیوع کرونا افزود: اگر چه مدارس تعطیل شدند، اما آموزش یک روز هم تعطیل نشد و معلمان و فرهنگیان با اختصاص وقت بیشتر در بستر شبکه شاد در تداوم تحصیل دانش‌آموزان نقش مهمی ایفا کردند.

زینی‌وند با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین و موثرترین نهاد آموزشی کشور است اضافه کرد: انجام صحیح و کامل این رسالت نیازمند مشارکت همه نهادها، دستگاه‌ها، بخش خصوصی و رسانه‌ها است.

او ادامه داد: امروز انتظار از آموزش و پرورش تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه این نهاد باید متناسب با مقتضیات زیست در جهان به ارائه خدمات بپردازد.

زینی‌وند، تربیت نسل آگاه، سالم، متعهد، بالنده و رشدیافته را مهمترین هدف وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: بی‌شک این مهم با همکاری و یاری سایر دستگاه‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار