بی‌هدف در فضای مجازی گشت نزنید

فضای مجازی لازمه زندگی امروز است اما کارشناسان می‌گویند باید این حضور آگاهانه باشد و فقط برای گذران وقت به گشت و گذار در آن نپرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شیوع کرونا و ماندن در خانه باعث شده گشت و گذار‌ها به فضای مجازی منتقل شود و بسیاری از افراد بیشتر اوقات فراغت خود را در صفحه‌ها و سایت‌ها سپری کنند.

فضای مجازی لازمه زندگی امروز است و بسیاری از کار‌ها در همین فضا پیگیری و انجام می‌شود، اما کارشناسان می‌گویند باید این حضور آگاهانه باشد و فقط برای گذران وقت به گشت و گذار در آن نپرداخت.

طلوع قهرمانی کارشناس معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در این باره می‌گوید: همه ما نیازمند استفاده از فضای مجازی هستیم و بسیاری از کارهایمان را با استفاده از آن انجام می‌دهیم، اما شرایط کرونایی و حضور بیشتر مردم در خانه باعث شده گشت و گذار‌های بی‌هدف در این فضا بیشتر شود.

او می‌افزاید: باید بدانیم که در کنار فرصت‌هایی که این فضا در اختیارمان می‌گذارد، تهدید‌ها و خطر‌هایی نیز همراه دارد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس حوزه اجتماعی به برخی از این تهدید‌ها در روز‌های کرونایی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در این مدت شایعه پراکنی‌های فراوانی وجود داشته است، مانند اینکه چه چیز‌هایی مصرف کنیم که از این بیماری در امان بمانیم یا دارو‌هایی که برای درمان معرفی و عرضه می‌شود.

قهرمانی ادامه می‌دهد: اگر خانواده‌ها به این شایعات توجه کنند و به دیگران هم انتقال دهند، موضوعی که منبع موثقی ندارد به سرعت در میان افراد گسترش می‌یابد و ممکن است حتی آنها را دچار مشکلاتی کند.

او حضور بدون برنامه را در فضای مجازی آفتی می‌داند که خطراتی را برای فرد و دیگران به دنبال خواهد داشت.

کارشناس معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر معتقد است اول باید انتظارمان را از حضور در فضای مجازی مشخص کنیم این که به عنوان سرگرمی در این فضا گشت و گذار کنیم تا وقتمان را پر کنیم ممکن است موجب خطراتی مانند ارتباط غیرمفید، سوء استفاده مالی و کلاهبرداری شود.

قهرمانی به خانواده‌ها نیز تاکید می‌کند که مراقب استفاده فرزندانشان از فضای مجازی باشند و به بهانه اینکه فرزندشان در کلاس مجازی شرکت می‌کند او را به حال خود رها نکنند.

او از پدرومادر‌ها خواست میزان استفاده از فضای مجازی را برای فرزندان مشخص کنند و تلاش کنند که بچه‌ها کتاب خواندن و ساخت کاردستی را هم در برنامه پرکردن اوقات فراغتشان قرار دهند.

کارشناس معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر، یکی از راه‌های بسیار خوب گذران اوقات فراغت را دورهم جمع شدن اعضای یک خانواده در این روز‌ها که امکان برگزاری مهمانی و رفت و آمد با خویشاوندان و دوستان وجود ندارد.

قهرمانی می‌گوید: در مجموع باید میان گذران اوقات فراغت در فضای مجازی و فضای حقیقی تناسبی برقرار باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.