۴۵ هزار کنکوری در استان کرمانشاه با یکدیگر رقابت می‌کنند

مسئول حفاظت آزمون استان کرمانشاه از رقابت ۴۴ هزار و ۹۲۳ هزار داوطلب کنکور در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سجاد دادفر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری کنکور سراسری ۱۳۹۹ در استان کرمانشاه،گفت: امسال برای برگزاری این آزمون ۴۴ هزار و ۹۲۳ نفر از استان کرمانشاه شرکت کرده‌اند که ۲۳ هزار و ۷۰۲ نفر از این تعداد را مردان و ۲۱ هزار و ۲۲۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

دادفر افزود: پارسال ۴۳ هزار و ۷۲۹ داوطلب کنکور سراسری در استان کرمانشاه داشتیم که امسال حدود ۱۲۰۰ نفر افزایش داوطلب داریم.

او بیان کرد: ۲۵ هزار و ۵۸۰ نفر یعنی ۵۹ درصد از کل داوطلبین آزمون سراسری در استان را داوطلبین گروه تجربی تشکیل داده اند که به نسبت  پارسال  که حدود ۶۲.۱ درصد بود، کاهشی حدودا سه درصدی داشته است.

او  در ادامه بابیان اینکه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد، اعلام کرد: روز چهارشنبه این هفته داوطلبین گروه هنر، پنجشنبه داوطلبین گروه ریاضی و انسانی، جمعه داوطلبین گروه تجربی و شنبه داوطلبین گروه زبان‌های خارجی باهم به رقابت خواهند پرداخت.

دادفر از افزایش دوبرابری تعداد حوزه‌های امتحانی استان کرمانشاه برای برگزاری این آزمون هم خبرداد و گفت: باتوجه به اینکه فاصله صندلی هرکدام از داوطلبین به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باید حدود یک متر و ۸۰ سانتیمتر باشد، برای همین امسال تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون را دو برابر کرده‌ایم.

او بابیان اینکه بیش از ۲۰۰ حوزه امتحانی برای برگزاری این آزمون آماده سازی شده، عنوان کرد: دانشگاه‌های رازی، آزاد اسلامی، پیام نور و صنعتی و نیز فضا‌های آموزش و پرورش محل‌های برگزاری کنکور امسال در استان کرمانشاه هستند.

مسئول حفاظت آزمون استان کرمانشاه در ادامه از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت داوطلبین کنکور هم خبرداد و افزود: به منظور فراهم کردن شرایطی کاملا استاندارد برای برگزاری آزمون، از چند مدت پیش جلسات متعددی را با مسئولین دستگاه‌های مختلف داشتیم و تلاش کرده‌ایم تا از همه ظرفیت استان برای برگزاری سالم آزمون هم از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم از نظر مدیریت حفاظت آن استفاده کنیم.

او با بیان اینکه قبل و بعد از هر آزمون، حوزه‌های امتحانی کاملا گندزدایی خواهد شد، بیان  کرد: همچنین در هر حوزه امتحانی یک کارشناس بهداشتی حضور دارد و ایستگاه‌های سلامت هلال احمر هم در حوزه‌های پر تردد مستقر خواهند شد.

دادفر در ادامه توصیه‌هایی هم به داوطلبین داشت و گفت: درب حوزه‌های امتحانی نوبت صبح ساعت ۶:۳۰ روز‌های آزمون بازگشایی و ساعت ۸ هم بسته می‌شود، لذا از داوطلبین می‌خواهیم به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراجعه خود به حوزه امتحانی را به لحظات پایانی موکول نکنند.

او همچنین از خانواده‌ها خواست در مدت زمان برگزاری آزمون مقابل حوزه‌های امتحانی تجمع و ازدحام نداشته باشند.

مسئول حفاظت آزمون استان کرمانشاه با تاکید براینکه داوطلبین باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی مخصوصا گوشی موبایل خودداری کنند، عنوان کرد: استفاده از ماسک‌های فیلتر دار در جلسه امتحان ممنوع بوده، برای همین به داوطلبین توصیه می‌کنیم تنها از ماسک‌های سه لایه معمولی استفاده کنند و باتوجه به طولانی بودن زمان آزمون ماسک اضافه به همراه داشته باشند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.