سفیر ترکیه در آمریکا از اظهارات جو بایدن انتقاد کرد

سفیر ترکیه در آمریکا از اظهارات نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که خواستار حمایت از مخالفان دولت اردوغان به منظور برکناری او از قدرت شده بود، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «سردار قلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا در صفحه خود در توئیتر به سخنان جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره حمایت از مخالفان دولت آنکارا واکنش نشان داد و به انتقاد از آن پرداخت.

قلیچ در این خصوص نوشت «سیاستمدارانی که در زمان وقوع کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی و پس از آن، به موقع و به صورت جدی از دموکراسی ترکیه حمایت نکردند و سرانجام ناگزیر شدند در مقابل افکار عمومی عذرخواهی کنند، باید در خصوص اعتلای دموکراسی و احترام گذاشتن به انتخاب دموکراتیک مردم که از ارزش‌های اساسی است، با درایت‌تر باشند.»

جو بایدن که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معاون او بود، به علت اینکه هنگام کودتای نافرجام در ترکیه به اندازه کافی از دولت قانونی اردوغان حمایت نکرده بود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. بایدن در سال ۲۰۱۴ نیز به علت ادعا‌هایی که درباره همکاری ترکیه با داعش مطرح کرد، ناگزیر شد از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عذرخواهی کند.

جو بایدن حدود هفت ماه پیش در یک نشست که فیلم و خبر آن به تازگی رسانه‌ای شده است با هدف قرار دادن رجب طیب اردوغان بر لزوم حمایت از احزاب مخالف در برابر او تاکید کرده و گفته بود به این صورت می‌توان دولت عدالت و توسعه را سرنگون کرد. وی با بیان اینکه «من هیچوقت در برابر اردوغان در خصوص مساله کُرد‌ها سرخم نمی‌کرده‌ام»، گفته بود «به عقیده من باید مواضع خود را در برابر اردوغان تغییر داده و به طور مستقیم از احزاب مخالف حمایت کنیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار