هم‌آفرینی، فرصتی برای ظهور خلاقیت جوانان مشهدی است

هم‌آفرینی، بستری برای بروز و ظهور استعداد‌های صاحب ایده است و از این طریق می‌توان از ظرفیت جوانان خلاق و نوآور برای حل مسائل و مشکلات شهر و مدیریت شهری بهره گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در آیین اختتامیه هجدهمین هم‌آفرینی مشهد گفت: در دو دهه اخیر، با مطرح شدن فضای دیجیتال و عقلانیت پست مدرنیستی گردونه سنتی از بین رفت.

او افزود: امروزه همانگونه که در حوزه خبر، خبرگزاری‌های بزرگ مرجعیت تام ندارند و هرکسی می‌تواند در فضای مجازی نسبت به انتشار اخبار اقدام کند، ایده‌پردازی هم به بزرگان این حوزه و مجموعه‌ها و افراد دارای تجربه محدود نمی‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد ادامه داد: فرآیند هم‌آفرینی به کمک افرادی می‌آید که صاحب ایده‌اند، ولی بستر لازم برای بروز و ظهور آن را در فضای رسمی ندارند.

مهدی نیا بیان کرد: بدون شک اثر این نگاه و رویکرد ورود استارتاپ‌ها و گروه‌های خلاق در این عرصه، همیشه باقی خواهد ماند؛ کارخانه نوآوری مشهد نیز فضا و بستری دائمی برای ایده‌پردازی و برگزاری رویداد‌هایی از جنس هم‌آفرینی است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: رویداد هم‌آفرینی نقطه شروعی برای فعالیت جوانانی است که امکان ایده‌پردازی دارند، ولی بستر و فضایی برای عرضه آن در اختیارشان نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد تاکید کرد: این هم‌آفرینی بستری برای ایده‌پردازی به منظور ایجاد هویت و معنا و رویداد در فضای ره‌باغ‌هاست که در آن ۱۰ تیم در ۱۰شب متوالی و در قالب ۱۷ کارگاه ایده‌های خود را ارائه کردند که توسط داوران سطح یک کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و سرانجام ۶ طرح برگزیده شد.

مهدی نیا اظهار کرد: از ۱۴۲ نفر شرکت‌کننده در این رویداد، ۹۰ درصد میانگین سنی کمتر از ۲۵ سال داشتند که نشانگر حضور فعال فارغ‌التحصیلان جوان و باانگیزه و ایده‌پرور است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.