زندگی نامه دووان زاپاتا/ شاگرد اول کی روش را بهتر بشناسیم

دووان زاپاتا مهاجم کلمبیایی تیم فوتبال آتالانتا را بهتر بشناسیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، "دووان استبان زاپاتا بانگرا" معروف به دووان زاپاتا (Duván Zapata) مهاجم کلمبیایی تیم فوتبال آتالانتا یکی از بهترین مهاجمان این فصل مسابقات سری آ بوده و توانست با درخشش خود به همراه این تیم به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا برسد.

او در اول آوریل سال ۱۹۹۱ در شهر سانتیاگو دِکالی متولد شد. از سال ۲۰۰۴ او فوتبال حرفه‌ای را از تیم جوانان "اِمِریکا دکالی" آغاز کرد و توانست در سال ۲۰۰۸ و زمانی که ۱۷ ساله بود به تیم بزرگسالان آن راه پیدا کند.

زاپاتا با درخشش خود موفق شد در سال ۲۰۱۳ با قراردادی ۵ ساله به تیم فوتبال ناپولی بپیوندد. او پس از ۲ سال بازی برای ناپلی‌ها، نتوانست موفق عمل کند و تنها ۱۱ گل به ثمر رساند، اما از آن جا که مسئولان این تیم اعتقاد داشتند زاپاتا در آینده بازیکنی قابل می‌شود، راضی به جدایی او نشدند و با قراردادی قرضی این مهاجم را راهی اودینزه کردند.

زندگی نامه دووان زاپاتا/ شاگرد اول کیروش را بهتر بشناسیم

زاپاتا تا سال ۲۰۱۷ در تیم اودینزه بازی کرد و موفق به ثبت ۱۸ گل شد. درخشش او در اودینزه باعث شد تا به تیم ملی فوتبال کلمبیا دعوت شود. او در حال حاضر جزو بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی روش (سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا) است.

او در سال ۲۰۱۷ از تیم ناپولی به صورت قرضی به تیم سمپدوریا پیوست و در یک فصل ۱۱ گل به ثمر رساند. درخشش او باعث شد تا در سال ۲۰۱۸ مسئولان باشگاه سمپدوریا این بازیکن را خریداری کنند.

این مهاجم کلمبیایی در سال ۲۰۱۸ به صورت قرضی به تیم آتالانتا پیوست و قرارداد او در سال ۲۰۲۰ دائمی شد. زاپاتا در ۸۱ بازی برای این تیم به میدان رفته است که حاصل آن ثبت ۴۷ گل و ۱۷ پاس منجر به گل بوده است. او در فصل گذشته به همراه تیم آتالانتا توانست به مقام سوم سری آ ایتالیا برسد.

از افتخارات این بازیکن در دوران فوتبال حرفه‌ای او می‌توان به قهرمانی در جام حذفی و سوپر جام ایتالیا در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

زندگی نامه دووان زاپاتا/ شاگرد اول کیروش را بهتر بشناسیم

در حال حاضر این بازیکن مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپایی است و احتمالا در فصل آینده او را در یکی از غول‌های فوتبال اروپا ببینیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار