نمایش خاطرات حاج قاسم در قاب تصویر

سرپرست حوزه هنری استان کرمان گفت: حوزه هنری کرمان توانسته است پوستر‌هایی از خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی را در قالب تصویر سازی تولید کند.

مجتبی اسدی، سرپرست حوزه هنری  استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، بعضی از هنرمندان حوزه هنری کرمان دغدغه این را داشتند که چگونه می‌توانند راه، روش و منش حاج قاسم سلیمانی را به مردم و مخصوصا غیر کرمانی‌ها به واسطه اینکه ارتباط کمتری با ایشان داشتند، معرفی کنند.

او افزود: با توجه به اینکه بحران کرونا اتفاق افتاد، در مجامع به این نتیجه رسیدیم که محصولی را تولید کنیم تا قابلیت پخش در فضای مجازی را داشته باشد همان طور که می‌دانیم فضای مجازی محدودیت‌ها و قابلیت‌های خودش را دارد لذا باید اثری ساخته شود تا بتواند تاثیر گذار و برای مخاطب جذاب باشد.

اسدی  بیان داشت: در این خصوص احمد ایزدی با بررسی‌ سند ها، گرد آوری روایاتی از رفتار حاج قاسم و برخورد با عامه مردم تا نگاه ایشان در نبردهایشان جمع آوری  و به صورت مینی مال‌( کوچکترین قالب متنی ) منتشر کرد.

اسدی تصریح کرد: برای تصاویر این مینی مال‌ها به دلیل حساس بودن شخصیت حاج قاسم و چهره ایشان به این نتیجه رسیدیم با محمدرضا دوست محمدی یکی از هنرمندان خوب و اساتید برجسته کشورمان در تهران کار کنیم که وی با روی باز و ارادتی که به سردار حاج قاسم سلیمانی داشتند، کار را پذیرفتند.

سرپرست حوزه هنری انقلاب استان کرمان گفت: این هنرمند بر اساس خاطرات به تصویرسازی ذهنی پرداخت ضمن اینکه ما در خلال این کار عکس‌هایی را از جا‌هایی که می‌توانستیم ،مانند تصاویری از خانه پدری حاج قاسم، بیت الزهرا، کوچه و خانه ایشان برای تصویر سازی ارائه کردیم.

او افزود: مدیریت این پروژه را  امین زاده  از هنرمندان خوب کرمان عهده دارند که کلیات این پروژه را جلو می‌برند و ویرایش متن نیز بر عهده  احمد ایزدی است.

اسدی بیان داشت: بعد از تولید پوستر‌های ویژه، به این نتیجه رسیدیم که این کار به صورت متحرک هم ارائه شود برای همین پروژه را به صورت موشن گرافی تعریف کردیم، همین پوستر‌ها صداگذاری  و صدا‌های محیطی به کار اضافه شد تا جنبه واقعی به خودش بگیرد.

او با بیان اینکه  سری اول این مجموعه اردیبهشت ماه منتشر شد بیان داشت: سری دوم، شش ماه بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی در سیزدهم تیرماه امسال، ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد روز جمعه به وقت شهادت حاج قاسم منتشر شد، تا الان این کار‌ها به شش زبان زنده دنیا: پاکستانی، هندی، ترکی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شده است که زبان انگلیسی و عربی آن را خودمان از قبل ترجمه کرده و چهار زبان دیگر را ، افرادی از کشور‌های مختلف با ما ارتباط گرفتند و از ما خواستند تا ترجمه‌هایی صحیح در قالب پوستر‌ها به آن‌ها برسانیم، که این امر انجام شد.

اسدی تصریح کرد: این مجموعه به لطف الهی توانسته پوستر‌هایی را ارائه کند و برای ماه محرم نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم که به نتیجه خواهد رسید .

او گفت: بنابراین چهار سری در سال ۹۹ از این مدل با  اسم (فقط برای خدا) منتشر می‌شود که در هفته‌های آینده سری سوم و چهارم را خواهیم دید.

اسدی افزود: امیدواریم که بتوانیم در این مسیر دینمان را ادا کرده باشیم، تمامی این کار‌ها موثق است و براساس روایات  جمع آوری شده ، تصویر سازی ها در بعضی موارد با اقتباس هنری اجرا شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.