تولید اتان در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی افزایش یافت

تولید اتان به میزان سه تن بر ساعت در فاز‌های ۲۰ و ۲۱ میدان گازی پارس جنوبی افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی (فاز‌های ۲۰ و ۲۱ )گفت: به منظور تحقق اهداف سال جهش تولید، از ابتدای امسال برنامه‌های لازم در دستور کار واحد‌های مختلف پالایشگاه قرار گرفته است.

هادی چابوک افزود: در خصوص محصول استراتژیک اتان این مهم محقق شده  و تلاش‌ها برای دسترسی به ظرفیت طراحی تولید اتان در حال پیگیری است.

او ادامه داد: با همکاری گروه‌های مختلف پالایشگاه مهندسی، بهره‌برداری و تعمیرات، میزان تولید اتان پالایشگاه پس از انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه و با اقدام‌هایی مانند تعمیرات اساسی توربواکسپندر‌های هر چهار ردیف تصفیه گازی، افزایش چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید


مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این کار نخستین بار صورت گرفته و نقش بسزایی در تولید اتان پالایشگاه هشتم داشته است، بیان کرد: بهینه‌سازی شرایط فرآیندی و تغییر چرخه احیای بستر‌های خشک کن ردیف‌های گازی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده که با نظر سازنده انجام گرفته است.

به گفته چابوک، این کار باعث افزایش تولید سه تن بر ساعت اتان شده به ارزش حدود ۱۶ هزار دلار شده است.

او همچنین عنوان کرد: پس از انتخاب پالایشگاه هشتم به عنوان نمونه برای آزمون حذف گاز دی اکسید کربن با هدف افزایش بازیافت اتان از سوی مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز، پس از برگزاری جلسات مقدماتی و بررسی شرایط و تهیه دستورعمل‌های فرآیندی، این آزمون از ۲۶ مرداد با هماهنگی آن مدیریت شروع شده و در حال انجام است.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام این موارد، بدون نیاز به تغییر یا افزودن تجهیزات جدید و فقط با بهینه‌سازی شرایط فرآیندی، محصول اتان افزایش می‌یابد.

طرح توسعه فاز‌های ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به منظور تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۴۰۰ تن گوگرد و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، و سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع (LPG) و یک میلیون تن اتان (تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی)، شهریور سال ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.