ترامپ از احتمال برکنار کردن وزیر دفاع آمریکا سخن گفت

رئیس‌جمهور آمریکا طی اظهاراتی از احتمال برکناری «مارک اسپر» خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه طی اظهاراتی از احتمال اخراج مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور خبر داد.

او طی کنفرانس مطبوعاتی که در املاک خودش در بدمینستر نیوجرسی برگزار شده بود در پاسخ به این پرسش که آیا قصد اخراج مارک اسپر را دارد، اعلام کرد به فکر اخراج هر کسی هست.

ترامپ در حالی چنین اظهار نظری کرده است که در هفته گذشته او -که بیشتر تعداد جابجایی را در کابینه خود داشته- گفته بود به این فکر است که اجازه دهد مارک اسپر برود.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به گزارش‌هایی که از مقامات پنتاگون در خصوص وفاداری اسپر به رئیس جمهور آمریکا منتشر شده، گفت: برخی او را «یِس پر» می‌نامند. مدت زمان زیادی است با او در ارتباطم. به عقیده من او خوب است.

پیش از این، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: ترامپ در محافل خصوصی و در گفتگو با مشاورانش از احتمال برکنار مارک اسپر پس از پیروزی در انتخابات سال جاری میلادی خبر داده است.

گفته می‌شود مخالفت اسپر با ترامپ بر سر موضوع اعزام نیرو‌های ویژه برای مقابله با معترضان ضد نژادپرستی و بی عدالتی در آمریکا، زمینه ساز این شد که رئیس جمهور آمریکا به فکر برکناری او باشد.

در آن زمان، ترامپ به طور مکرر تهدید کرد که برای خنثی کردن تظاهرات علیه بی عدالتی‌های نژادی و خشونت پلیس که پس از مرگ جورج فلوید، تبعه سیاهپوست شدت گرفته بود، ارتش را اعزام خواهد کرد.

در ماه ژوئیه اسپر بار دیگر با ترامپ در خصوص نمایش پرچم دوران برده‌داری در پایگاه‌های نظامی مخالفت کرد و اهتزاز این پرچم را به رغم مخالفت ترامپ ممنوع اعلام کرد.

گفته می‌شود اسپر در حالی در آستانه برکناری است که سال گذشته سنای آمریکا با انتصاب او به جای جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا موافقت کرد. متیس پس از اعتراض به تصمیم ترامپ درباره عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه، مجبور به استعفا از سمت خود شد.

اسپر در بین چندین مقام دولتی است که ترامپ اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر جابجا می‌شوند. برای روسای جمهور آمریکا معمول نیست که کابینه خود را در دوره دوم تغییر دهند، هرچند که پنتاگون در دوره تصدی دولت فعلی آمریکا بیشترین جابجایی و تغییر سمت را داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار