کوشنر: بزودی کشور‌های عربی بیشتری، عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام خواهند کرد

داماد و مشاور ارشد ترامپ اعلام کرد احتمالا کشور‌های عربی بیشتری با رژیم صهیونیستی به توافق صلح خواهند رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تایمز اسرائیل، در پی توافق صلح امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی گفت کشور‌های عربی بیشتری ممکن است بزودی عادی سازی روابط خود با اسرائیل را اعلام کنند.

کوشنر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اندکی پس از اعلام این توافق صلح از سوی ترامپ گفت: ما امیدواریم که این، به منزله شکستن یخ روابط باشد؛ بطوری که اسرائیل اکنون می‌تواند روابط با دیگر کشور‌ها را عادی کند.

او در ادامه با اشاره به احتمال اعلام عادی سازی روابط از سوی یک کشور دیگر عربی افزود: اکنون فرصت بسیار خوبی وجود دارد تا یک توافق (صلح) اسرائیلی- عربی دیگر تا ماه‌های آینده انجام شود.

داماد و مشاور ارشد ترامپ در ادامه اعلام کرد دولت آمریکا در حال مذاکره با دیگر کشور‌های عربی بوده تا آن‌ها نیز عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام کنند. او گفت بیانیه‌های بیشتری (در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل) تا ۹۰ روز آینده اعلام خواهد شد.

جرد کوشنر در ادامه با اعلام اینکه برخی کشور‌های عربی از این مسأله که چرا آن‌ها نتوانستند نخستین کشور بشوند که با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط داشته اند، گفت: ما چندین مورد داشتیم که از اینکه نخستین (کشور) نبودند، ناراحت بودند. اما ما سخت تلاش می‌کنیم تا عادی سازی بیشتر و بیشتری را تا دوره آتی به انجام برسانیم.

او گفت: من فکر می‌کنم این مسأله سبب خواهد شد این‌ها (توافق‌های صلح) اجتناب ناپذیرتر شوند. اما این مسأله نیازمند اعتمادسازی و تسهیل گفت و گوهاست که امیدواریم برای دیگران آسانتر شود.

کوشنر در پاسخ به اینکه کدام کشور‌ها در شُرف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار دارند، گفت: شما می‌توانید مورد بعدی را پیدا کنید.

گفتنی است امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
عادی سازی روابط امارات و کشورهای عربی با اسرائیل به خاطر این است که به دلیل استیصال و شکست آمریکا در برابر تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکا به کشورهای عربی امتیازات و باجهای بزرگی می دهد و در عوض می خواهد که کشورهای عربی تنها به صورت نمایشی بگویند با اسرائیل اند تا شکست مفتضحانه اش مقابل ایران ، زیاد به چشم نیاید
آخرین اخبار