اولین همایش بین المللی فاطمیون افغانستان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

اولین همایش بین المللی فاطمیون افغانستان، با پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حضور شخصیت های بلندپایه مقاومت اسلامی، در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اولین همایش بین المللی لشکر فاطمیون افغانستان با موضوع «تکریم شهدای فاطمیون» و «آزادی قدس و خروج آمریکا از منطقه هدف نهایی فاطمیون»، از سوی جبهه جهانی شباب المقاومه با همکاری فاطمیون و آستان قدس رضوی، امشب با حضور شخصیت‌های بلندپایه مقاومت اسلامی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار  شد.

در آغاز همایش، پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و تجلیل معظم له از مجاهدت‌های لشکر فاطمیون افغانستان قرائت شد.

حضور ویژه حسن مغنیه فرزند سردار بزرگ مقاومت شهید حاج عماد مغنیه، مقامات عالی حزب الله لبنان، سران مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان ارشد فاطمیون از ویژگی‌های همایش جبهه جهانی شباب المقاومه است.

سخنرانی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین و مهندس نصر الشمّری، سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق و همچنین حماسه سرایی حاج مهدی رسولی و سید مسافر از برنامه‌های این همایش بود.
 

ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون

شیخ اکرم برکات معاون سید حسن نصرالله در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون با ابلاغ سلام و درود سید حسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون گفت: وقتی در چهره‌های شما مجاهدین لشکر فاطمیون نگاه می‌کنیم، آن شهید بزرگوار، سردار حاج قاسم سلیمانی را به یاد می‌آوریم.

او با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدین و شهدا و جانبازان لشکر فاطمیون هستیم، افزود: لشکر فاطمیون با کار‌های بزرگی که کرد بسیاری از موانع ظهور امام زمان (عج) را برداشتند و باعث نزدیکتر شدن ظهور شد.

معاون فرهنگی حزب الله لبنان ادامه داد: درس عملی که از حاج قاسم آموخته ایم این است که یار حضرت مهدی (عج) محدود به جغرافیا نیست، بلکه یک دید جهانی دارد.

شیخ  برکات بیان کرد: مهدی یاور ایرانی کسی است که در کانون ولایت مداری می‌باشد و تقوا گونه زندگی می‌کند و همان طور که سید مقاومت حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله می‌گوید» هر جا که باید باشیم، هستیم»؛ این تقوا است.

او با بیان اینکه مجاهدین و یاران ایرانی حضرت مهدی (عج) در همه عرصه‌های ولایت با تقوا هستند، تصریح کرد: مجاهدین مهدی یاور عراقی نیز محدود به جغرافیای عراق نیستند؛ همان گونه که مجاهدین و مهدی یاوران بحرینی مرز و جغرافیایی را نمی‌شناسند و همچنین به واسطه‌ی فرهنگ مهدویت، مهدی یاوران مجاهد لبنانی در فلسطین تأثیر گذارند، در یک کشور عربی برای فلسطین زندانی و در بوسنی و هرزگووین کشته می‌شوند و یک نفر را برای فتوای امام در انگلیس به شهادت می‌رسانند.

معاون فرهنگی حزب الله لبنان در مورد مهدی یاوران فاطمیون نیز تاکید کرد: مهدی یاوران در لشکر فاطمیون که از وسط مزار شریف به راه افتادند و در قلبشان عاشقانه مقدسات پیغمبر (ص) و اهل بیتش را نهادینه کردند، در همه ساحت‌های ولایت مداری حاضر شدند و آمدند تا در مقابل دشمن طرد شده، بایستند.

شیخ برکات با بیان اینکه همه ما مدیون مجاهدان، شهدا و جانبازان لشکر فاطمیون هستیم، این لشکر را متشکل از کسانی دانست که در پیشانی هایشان عزت، پیروزی، شجاعت، فداکاری و صبر را ثبت کرده و از روی ایمان برای نزدیک شدن ظهور تلاش کردند.

او همچنین از سوی مجاهدان لبنانی و سید مقاومت در این کشور و از طرف دغدغه‌مندان فلسطین، بر مجاهدان لشکر فاطمیون سلام و درود فرستاد.
 
اولین همایش بین المللی فاطمیون افغانستان در حرم مطهر رضوی آغاز شد
 
مسلمانان در پاسخگویی به ظلم باید از یکدیگر سبقت بگیرند

شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در اولین همایش بین المللی لشکر فاطمیون گفت: سلام بر امت اسلامی و بر مقاومت اسلامی؛ سخنرانی من در مورد شهادت و شهدا است، امت اسلامی یک امت واحده است و در بین تمام کسانی که به اسلام متعهد هستند یکپارچه است.

او افزود: هرگونه تجاوز به دین، تجاوز به تمام امت است، تجاوز به اسلام تجاوز به همه مسلمانان است؛ هرگونه تجاوز به اسلام تجاوز به تمام سرزمین‌های اسلامی است، دشمنی با بخشی از امت اسلامی، دشمنی با تمام امت اسلامی است و فوت یک ملت و فوت افراد و عزت یک ملت و عزت افراد است.

رهبر نهضت اسلامی بحرین ادامه داد: عزت تمام امت، عزت برای تمام افراد امت اسلامی است و تحقیر یک امت نیز تحقیر برای تمام اعضای آن است، مسلمانان باید برای پاسخگویی در مقابل ظلم از یکدیگر سبقت بگیرند و این باید در میان مسلمانان اتفاق بیفتد. هر کس در دفاع از این مسائل برخیزد حقیقتا از خود دفاع کرده است و پاداشی عظیم در نزد خداوند دارد.

شیخ قاسم بیان کرد: امت اسلامی افغانستان و پاکستان و ایران و همه کشور‌های اسلامی و همه مسلمانان فرزندان این امت هستند و همه آن‌ها در مورد مسائل باید پاسخگو باشند.

او تصریح کرد: دشمنان، مقدسات را مورد هجوم قرار داده‌اند یعنی این دشمن، دشمن همه مسلمانان است و باید به دشمنی وی پاسخ داده شود؛ مسلمانان باید در مقابل طاغوت ایستاده و در این امر پیشرو باشند و در مقابل دست‌های پشت پرده نیز باید بایستند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین تاکید کرد: این مقاومت باید براساس اصول اسلامی باشد؛ باید در مقابل کفار ایستادگی کرد؛ در مقابل کسانی که در دل امت تشکیک می‌کنند باید ایستاد؛ برخی کشور‌های مستکبر خود را در زمره اسلام آورده‌اند؛ اغلب گروه‌های نوظهور اساسشان برای مقابله با دین و تجاوز به مقدسات است.

شیخ قاسم اظهار کرد: آن گاه که دفاع از اسلام واجب شد همه باید مجاهدت کرده و طلب شهادت کرده و به سوی شهادت حرکت کنند و شجاعت خود را در مقابل برنامه‌ریزی دشمنان نشان دهند.

او افزود: نباید اجازه دهیم هویت اسلامی تحریف شده و به چیزی تبدیل شود که دشمن می‌خواهد؛ خداوند اجر و پاداشی عظیم به صابران و مجاهدان این امت بدهد؛ انسان‌هایی که جان دیگران را بر جان خود ترجیح می‌دهند و از جان خود می‌گذرند. کسانی که برای سلامت دین و حفظ اسلام تلاش می‌کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین ادامه داد: کسانی که در مقابل طاغوت قرار نمی‌گیرند تبدیل به بازیچه دست شیطان شده‌اند و وحشیگری کرده و به ظلم دست زده‌اند. در این روز‌ها شاهد جنگ‌ها و دشمنی‌هایی با امت اسلامی هستیم که در تاریخ سابقه نداشته است. دشمنی و خطر امروز جز با وحدت و اجتماع امت از میان نمی‌رود. امت اسلام در این ایام، شاهد دشمنی‌های طولانی و پایدار بوده است؛ برای همین در پاسخگویی به این دشمنی ورزیده شده است.

شیخ قاسم بیان کرد: امت اسلامی آمادگی زیادی برای مقابله با حوادث ناگهانی و غیرمترقبه دارد؛ آن‌ها با قوت در مقابل تجاوزکنندگان می‌ایستند. امت اسلامی ما به دنبال تمدن حداکثری و برقراری تمدن برای همه مردم است و آماده برقراری قانون‌های الهی است؛ امت اسلامی آموخته است که با منافقان درون خود چگونه مبارزه کند.

او تصریح کرد: مسلمانان زیادی برای بازگشت انسانیت به امت تلاش می‌کنند؛ مسلمانی که برای زنده شدن امر خداوند در زمین تلاش می‌کنند و برای شکستن توحش و نادانی گام برمی‌دارند و برای پیروزی بر دشمن تلاش می‌کنند.

رهبر نهضت اسلامی بحرین تاکید کرد: امت اسلامی هیچگاه از حق خود کوتاه نمی‌آید و باید در نهایت آمادگی باشد که در مقابل دشمنی‌ها بایستد و دائما باید در مقابل سریع‌ترین دشمنی‌ها آماده باشد.

شیخ عیسی قاسم  اظهار کرد: امت اسلامی باید همواره آماده باشد و توانا باشد و همه روز‌ها را روز آمادگی بداند و این چنین امتی قطعا شکست نمی‌خورد؛ امت اسلامی باید همه روزهایش مانند روز جنگ از حیث آمادگی باشد.
 

بیشتربخوانید

 
جز به اخراج آمریکا از منطقه و انتقام خون حاج قاسم رضایت نخواهیم داد

 "سید الیاس" از فرماندهان ارشد فاطمیون طی سخنانی در اولین همایش بین المللی لشکر فاطمیون که به همت جبهه شباب المقاومت در مشهد برگزار شد، گفت: لشکر غیرتمند فاطمیون هیچگاه تعرض بزدلانه رأس استکبار یعنی آمریکای جنایتکار در حمله شبانه به سردار مقاومت و فرمانده بزرگ خود یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را فراموش نکرده و تا گرفتن انتقامِ سخت از عاملان این فاجعه از پای نخواهند نشست و با تمام قدرت در کنار گروه‌ها و دولت‌های حامی مقاومت جز به اخراج مفتضحانه‌ی تروریست‌های آمریکایی از منطقه رضایت نخواهند داد.

متن سخنرانی این فرمانده ارشد لشکر فاطمیون بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال می‌فرماید: أَلَمْ تَرَ كَیْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَیِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ

عرض سلام و خوش‌آمد دارم محضر علماء و شخصیت‌های محترم که در این مجلس نورانی حضور دارند، همچنین به حضور خانواده‌‌های شهدای جبهه مقاومت و دفاع از حرم اهل بیت(ع) خصوصاً مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، جناب سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب الله لبنان و حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ رهبر نهضت اسلامی بحرین که با سخنان و پیامشان به این همایش زینت بخشیده‌اند عرض سلام و ادب دارم.

لشکر فاطمیون افغانستان که با عنایت خداوند متعال و تحت توجه حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) از جمع جوانان مومن، غیور و شجاع افغانستان و از میان رزمندگان و جانبازان افغانستانیِ دوران دفاع مقدس در مقابل حزب بعث عراق، سر برآورد بی‌تردید یکی از مصادیق شجره‌ی طیبه‌ای‌ست که قرآن کریم اشاره فرموده است.

لشکری از جوانان مخلص که به محض آنکه خطر را در حوالی اعتاب مقدسه و حرم‌های اهل بیت (ع) احساس کردند لحظه‌ای تعلل نکردند و زن و فرزند و خانواده و کار، آنان را در مَظانّ تردید قرار نداد و به صورت خودجوش و به دور از اوامر و دستورات، اجتماعی تشکیل داده و با دست کشیدن از همه تعلقات دنیا، بالاترین داشته خود که جان عزیزشان بود را در طبق اخلاص تقدیم راه خدا و حفظ حریم ولایت کردند.

شاهد این مدعا، خون مطهر صدها و هزاران شهید والامقام لشکر فاطمیون است که در جای‌جای کشورهای اسلامی و محور مقاومت همچون سوریه و عراق و سایر بلاد همچون لاله‌ای روئیده است و حریم آل‌الله را در آغوش کشیده است.

لشکری که همیشه پرچم آخر را به دست داشت و آنجا که کارها گره می‌خورد با مجاهدت و توکل بر خدا گره‌گشایی می‌کرد و دشمن را منکوب و وادار به عقب‌نشینی ‌می‌کرد.

در ورای این فضیلت‌های بزرگِ لشکر فاطمیون، عنصری اساسی خودنمایی می‌کند. عنصری که شاید بتوان گفت سهم کمتری از آن مجاهدان در مجاهدتشان ندارد‌. خانواده‌هایی که فرزند یا همسر و یا پدر و برادر خود را با دعای خود راهی میدان نبرد حق علیه باطل و دفاع از عزت اهل‌بیت(ع) می‌کردند. خانواده‌هایی که برخی به یک و دو شهید بسنده نکرده و چهار شهید به این راه مقدس تقدیم کرده‌اند‌.

باید روشن بگویم اکنون که به فضل الهی و به سبب مجاهدت مردان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی حرم‌های اهل‌بیت(ع) در امنیت به سر می‌برند، کسی گمان نبرد که ماموریت الهیِ لشکر فاطمیون به پایان رسیده است‌. خیر! بلکه این لشکر مجاهدِ فی سبیل الله، اهداف بسیار بزرگی داشته و تا نابودی رژیم اشغالگر قدس شریف و آزادی آن حرم امن الهی و پس از آن تلاش برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که تحقق آن از فرامین محوری ولی امر مسلین حضرت امام خامنه‌ای‌ست از جهاد دست نخواهند کشید و به فضل الهی این مبارزه را تا ظهور ولی عصر(عج) ادامه داده و پس از آن در رکاب قطب عالم امکان به مجاهدت خواهند پرداخت.

لشکر غیرتمند فاطمیون هیچ‌گاه تعرض بزدلانه رأس استکبار یعنی آمریکای جنایتکار در حمله شبانه به سردار مقاومت و فرمانده بزرگ خود یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را فراموش نکرده و تا گرفتن انتقامِ سخت از عاملان این فاجعه از پای نخواهند نشست و با تمام قدرت در کنار گروه‌ها و دولت‌های حامی مقاومت جز به اخراج مفتضحانه‌ تروریست‌های آمریکایی از منطقه رضایت نخواهند داد.

این جوانان رزمنده الگوی خود را از فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها گرفته‌اند و تا آن زمان که جانی در بدن و خونی در رگ برای مجاهدت و مقاتله در رکاب ولایت باقی باشد، به این میدان پشت نخواهند کرد.

ما انگیزه خود را از انقلاب حضرت امام خمینی گرفتیم بزرگمردی که به حکم عقل و قرآن در برابر طاغوت و استکبار جهانی ایستاد و آنان را به مدد الهی به زانو درآورد و نشان داد که رمز پیروزی استقامت است.

فاطمیون با درک شرایط امروز جهان، به رزم نظامی بسنده نکرده و با ورود موثر در حوزه فرهنگ و اجتماع و تربیت نیرو سعی بر مقابله تام و تمام به جبهه فرهنگی غرب و استکبار دارد و این مسیر پراهمیت را بی‌تردید توسعه خواهد داد.

ان‌شاءالله خداوند همه ما و شما را در این مسیر مقدس و دشوار ثابت‌ قدم بدارد تا لحظه‌ای و ذره‌ای از فرامین ولایت تخطی نکرده و در پایان با شهادت خدای بزرگ را ملاقات کنیم.

 
مجاهدان فاطمیون هیچگاه تسلیم نمی‌شوند

خالد بکداش عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین امشب در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون در حرم رضوی گفت: از سرزمین فلسطین با شما سخن می‌گویم و بر جوانان امت اسلامی سلام عرض می‌کنم، آنان وظیفه خود را آزادی قدس دانسته و ذلت رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و آبروی اسرائیل را خواهند برد.

او افزود: این جوانان برای فتح بیت‌المقدس پیشقدم شده و تصمیم به جنگ و رویارویی با آمریکا دارند و در هر عرصه‌ای آماده مقابله با این دشمن هستند؛ جوانان و مجاهدان هیچگاه تسلیم نمی‌شوند.

عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: ما به دود گلوله این جوانان افتخار می‌کنیم، زیرا درصدد پس گرفتن کرامت مردم فلسطین هستند.

بکداش بیان کرد: جوانان افغانستانی که فرزندان فاطمه زهرا (س) هستند درجه خود را از حضرت گرفته‌اند، برادران گرامی و رزمندگان عزیز شما مجاهدان آینده و یادگاران حاج قاسم سلیمانی و حاج عماد مغنیه هستید.

او تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل موانع زیادی با همکاری متحدان خود در منطقه با همکاری ترامپ دیوانه ایجاد کرده‌اند و یک هدف را دنبال می‌کنند و می‌خواهند سرمایه امت اسلامی را هدف گرفته و دزدی می‌کنند. امنیت فلسطین را از بین برده‌اند و مایه تاسف است که برخی کشور‌های اسلامی تسلیم شدند و پایتخت خود را برای صهیونیست‌ها باز کردند.

عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: این کار‌ها برای این است که امت اسلامی به دنبال مبارزه مستقیم نباشد و اینجاست که تشکیل محور مقاومت اهمیت بالایی دارد. محور مقاومت ستون اصلی مقابله با صهیونیسم است و به همین دلیل جمهوری اسلامی تحت فشار قرار دارد. معامله قرن یک نقشه است، زیرا کشوری که وجود ندارد را می‌خواهند به زور به وجود آورند تا امت اسلامی دنبال دوستی با غرب باشد.
 

بیشتربخوانید

 
 پیروزی بزرگ نزدیک است
 
نصر الشمری سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق در همایش بین‌المللی فاطمیون در حرم مطهر رضوی گفت: بر برادران و مجاهدان سلام عرض می‌کنم؛ مجاهدانی که در راه حضرت سیدالشهدا (ع) قدم برمی‌دارند؛ سلام و درود بر شما لشکر فاطمیون از کشور مقاومت و از کشور امیرالمومنین (ع). سلام بر کشوری که با حضور اهل بیت (ع) شرافت پیدا کرد.

او افزود: از طرف برادران شما در عراق در کنارتان هستم، شما را مجاهدانی بایقین و دارای بصیرتی راسخ یافتم و شجاعت شما غیرقابل انکار است. در این فرصت از سوی تمام گروه‌های اسلامی و مقاومت عراق از شما تقدیر می‌کنم، زیرا خون‌های گرانقدری در این راه تقدیم کردید و شجاعتی حیدری نشان دادید.

سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق ادامه داد: پرچم مقاومت برافراشته و مستحکم است؛ مسیر دنبال می‌شود، زیرا فرماندهان شهید و پرافتخار اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی آن را دنبال کردند و این انتهای راه نیست و نهایت این راه پیروزی است و به تمامی اهداف می‌رسیم و هیچ هدفی بالاتر از تشکیل دولت صاحب‌الزمان نیست.

الشمری بیان کرد:‌ ای مجاهدان صبور ما به شما افتخار می‌کنیم و در مسیری که شما بودید ما در کنار شما بودیم و احساس می‌کنیم با شما یکی هستیم و فاصله‌ای با شما نداریم و هدف ما و شما یکی است و آن نابودی استکبار و مستکبران است. هدف امروز ما پیروزی در اینجا و آنجا نیست بلکه هدف نابودی کامل اسرائیل و اخراج آمریکا و متحدانش است.

او تصریح کرد: ترور بزدلانه شهید حاج قاسم سلیمانی مسائل زیادی را نشان داد؛ نیرو‌های آمریکایی بخشی از این انتقام سخت را هر روز توسط برادران عراقی شما شاهد هستند؛ برادران شما تکبر آمریکا را به حقارت کشاندند، اما این ایثارگری جز با پشتیبانی حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب میسر نبود.

سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق تاکید کرد: مبارزان مبارزه با آمریکا را ادامه می‌دهند و هیچ قدرتی نمی‌توان آن‌ها را شکست دهد. مستکبران امروز جنگ نرم را راه انداخته و البته این جنگ برخی فرومایگان را فریب داد، اما در مقابل خود مستکبران را بار‌ها فریفته است، زیرا زمینی که زیر پایشان می‌جوشد را نمی‌بینند.

الشمری اظهار کرد: پیروزی بزرگ نزدیک است؛ آمریکا حزب شیطان است و شکست‌ها نشانه‌ای جز شکست اسرائیل ندارد و افزایش فشار و عربده‌های دشمن عامل پیروزی بزرگ مجاهدان است و این از حملات سنگین دشمن به محور مقاومت مشخص است.
 
جبهه مقاومت امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون متجلی شده است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی همزمان با برپایی همایش بین‌المللی فاطمیون در حرم  مطهر رضوی پیامی خطاب به این همایش صادر کردند.

متن این پیام به این شرح است؛

قبل از هر چیز تشکیل این مجلس باشکوه و مصادف بودن آن با روز مقاومت اسلامی را تبریک می‌گویم.

جریانات استکباری به ویژه آمریکا تلاش دارد مسلمانان منطقه را با حربه قدیمی تفرقه به جان یکدیگر انداخته و با ایجاد فتنه و آشوب جبهه مقاومت را متزلزل کرده و آن‌ها را از راه مجاهدت بازدارند و سرمایه‌ها را چپاول کنند.

بی‌شک جبهه مقاومت افغانستان جریان نوظهوری نیست و امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) متجلی شده است؛ شجاعت این رزمندگان غیور که در مبارزه با دشمن مرز و خاک نمی‌شناسند و امت واحده تشکیل داده و برای پاسداری از فرهنگ فاطمی خوش درخشیده‌اند و شهدای بزرگی را به اسلام تقدیم کرده‌اند.

از خداوند متعال مسئلت دارم شهدای راه مقاومت و شهدای عزیز افغانستانی و سردار رشید این جبهه را با سید و سالار شهیدان محشور فرمایند و رزمندگان اسلام را ثابت قدم دارد. تشکیل این همایش را به تمامی ملت شریف و بزرگ افغانستان و رزمندگان و فرماندهان و جانبازان و خانواده آنان تبریک می‌گویم.


انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار