۶۱ درصد داماد‌ها و ۷۵ درصد عروس‌های بوشهری جوان هستند

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: حدود ۶۱ درصد داماد‌ها و ۷۵ درصد عروس‌هایی که در سال ۹۸، ازدواج کرده‌اند، در رده سنی جوان بوده‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر  بیان کرد: طبق تعاریف بین المللی به افراد سنین ۱۵ تا ۲۹ سال جوان گفته می‌شود و سازمان عملی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ۱۲ آگوست را به عنوان روز بین المللی جوانان نامگذاری کرده است.

او افزود: اکنون ۲۵ درصد جمعیت جهان و ایران را جوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین با بیان اینکه پارسال در استان ۶ هزار و ۱۶۸ واقعه ازدواج به ثبت رسید، ادامه داد: حدود ۶۱ درصد داماد‌ها و ۷۵ درصد عروس‌ها که پارسال به خانه بخت رفتند در رده سنی جوان بودند در حالی که این آمار در کشور برای داماد‌ها ۶۴ درصد و برای عروس‌ها ۷۳ درصد است.


بیشتر بخوانید


پاسالار  عنوان کرد: ۵۳ درصد مادران و ۲۷ درصد پدران هم که سال ۹۸ در استان بوشهر صاحب فرزند شده‌اند، از همین جمعیت بوده‌اند.

او بیان کرد: ۲۶.۲ درصد از جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند که جایگاه هشتم کشوری را رقم زده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به نتایج آخرین سرشماری نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس، در گروه سنی جوانان استان شاهد کاهش ۷.۵ درصدی بوده‌ایم که نشان می‌دهد استان بوشهر به سمت پیرشدن جمعیت در حال حرکت است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.