سنجش بیش از ۵ هزار کودک بدو ورود به دبستان در هرمزگان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: از زمان آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان تاکنون ۵ هزار و ۵۹۹ نوآموز مورد سنجش قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، شهباز بارانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان از اول مرداد آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

بارانی با بیان اینکه امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است، افزود: برای سنجش نوآموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است.

او گفت: از زمان آغاز طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در استان هرمزگان تاکنون ۵ هزار و ۵۹۹ نوآموز مورد سنجش قرار گرفته اند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان افزود: نوآموزانی که سال گذشته برای ورود به پیش دبستانی سنجش شده اند، نیاز به شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت ندارند.

بارانی گفت: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه برای تسهیل در سنجش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سامانه نوبت گیری در مدارس راه‌اندازی شده است، افزود: در هر پایگاه به طور متوسط روزانه ۲۰ کودک مورد سنجش قرار می‌گیرد و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.