ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در همدان/ مطالبات ایثارگران کامل پرداخت شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت کامل مطالبات ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به توجه ویژه استاندار همدان به ایثارگران گفت: از آن جا که نسبت به تأمین مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری دغدغه وجود داشت با کمک معاونین استاندار و پیگیری‌هایی که در استان به ویژه از سوی نمایندگان مجلس شده تصمیماتی گرفته شده ست.

او با بیان اینکه امروز دو تفاهم نامه برای جامعه ایثارگری همدان امضا می‌شود، گفت: تامین مسکن و پیگیری تامین زمین برای راه‌اندازی ۲ هزار و ۲۰۰ مسکن در استان همدان در دست اقدام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در این روز تفاهمنامه دیگری در حوزه اشتغال فرزندان ایثارگران منعقد می‌شود.

اوحدی تاکید کرد: بر اساس قانون ۲۱ خدمات ایثارگری و تبصره‌های ذیل آن سهمیه‌ای برای دستگاه‌ها، زمانی که استخدام دارند در اشتغال فرزندان ایثارگران مشخص شده است.

او گفت: در بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم دولت موظف است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام درآورد تا مشکل اشتغال آن‌ها به طور کامل حل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در این زمینه جلسات متعددی را با سازمان امور استخدامی کشور داشته‌ایم و خوشبختانه تمهیداتی فراهم شده و بستر آن میسر است.

برگزاری آزمون استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر

اوحدی خاطرنشان کرد: اوایل شهریورماه  فرزندان جامعه ایثارگر در آزمونی شرکت کرده و از سهم ۲۵ درصدی ماده ۲۱ بهره‌مند می‌شوند.

او بیان کرد: بعد از این آزمون نیز قرار است، آزمون اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار شود که طبق تعهدی که برای دولت ایجاد شده اختصاص به جامعه ایثارگری دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هفته گذشته دولت مصوبه خوبی را رقم زد تا مطالبات جامعه ایثارگری صد درصد پرداخت شود، افزود: وقتی صحبت از جامعه ایثارگری می‌شود دینی است که گردن همه ما خواهد بود، این دین وقتی ادا می‌شود، قطره‌ای است در مقابل عظمت روحی و عزت نفسی که جامعه ایثارگری دارند.

اوحدی گفت: در طول این مدت نیز سازمان برنامه و بودجه هماهنگی بسیار خوبی داشته و بنیاد شهید جز اولین دستگاه هایی بود که در کشور پاداش بازنشستگی خانواده شهدا را تا سال ۹۸ تسویه کرد.

او اظهار کرد: خوشبختانه این مورد اتفاق بسیار خوبی بود اگرچه متاسفانه این پاداش با تاخیر انجام شد و از سال ۹۵ تا ۹۸ پرداخت نشده بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه از سال ۹۱ مطالبات ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسیدگی به امور ایثارگران باقی مانده بود و باید انجام می‌شد، افزود: این مطالبات نیز با توجه آقای نوبخت پرداخت شد.

اوحدی گفت: ماده ۳۸ سه ضلع دارد که یک ضلع آن برای تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه است و ضلع دیگر آن بنیاد شهید برای پرداخت مطالبات بر اساس آمار موجود، ضلع دیگر نیز نیرو‌های مسلح است که باید احکام افراد مشمول را صادر کند.

او عنوان کرد: بعد از هماهنگی با ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبار به صورت علی‌الحساب مطالبات را پرداخت کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: روز یکشنبه معاونین بنیاد با نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح جلسه‌ای داشتند و در آن تفاهم شد ستاد کل نیرو‌های مسلح در این هفته یا حداکثر هفته آینده احکام مشمولان را صادر کند تا بنیاد شهید بتواند کامل مطالبات را تسویه کند.

اوحدی عزت، شرف، استقلال و ارزشمندی جامعه را مرهون جامعه ایثارگران دانست و گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر به دنبال عزت و سربلندی این ملت هستیم باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم.

او با بیان اینکه ۲۶ مردادماه سالگرد ورود آزادگان به کشور است، تجلی، اوج و شکوه پیروزی در جنگ تحمیلی را روز ورود آزادگان به کشور دانست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه امسال مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را برگزار خواهیم کرد، گفت: امسال، اربعین دفاع مقدس است که امید است شاهد برگزاری مراسمی در خور شأن شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

اوحدی ضمن قدردانی از تلاش نماینده، ولی فقیه در استان گفت: خوشبختانه حضور ایشان امید و نگاه بلندی در استان به وجود آورده و تلاش آقای استاندار نیز بر این است هر آنچه در توان داریم برای خدمت به مردم بسیج کنیم که از زحمات آن‌ها قدردانی می‌کنم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.