از کشف محموله لوازم پزشکی قاچاق تا آزادی گروگان در ۷۲ ساعت

مهم‌ترین حوادث امروز (بیستم مرداد ماه سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

بسته حوادث

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ،مهم‌ترین حوادث امروز (بیستم مرداد سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف محموله لوازم پزشکی قاچاق

سرهنگ محمد حسن کارگر، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در پی اقدامات گسترده کاراگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان یزد مشخص شد یک محموله لوازم پزشکی بهداشتی قاچاق وارد استان شده است.

او افزود: ماموران پلیس این انبار را شناسایی و آن را بازرسی کردند که در پی این بازرسی‌ها تعداد دو هزار و۹۱۳ قلم انواع لوازم دندانپزشکی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ محمد حسن کارگر، بیان کرد: پس از کشف محموله با ارزش تقریبی یک میلیارد ریال یک متهم دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شد.

توقیف تانکر حامل سوخت قاچاق در یزد

سرهنگ محمدحسن کارگر، سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی یک دستگاه تانکر را هنگام کنترل محورهای مواصلاتی متوقف کردند.

او افزود: پس از انجام بررسی ها مشخص شد که این تانکر ۸ هزار لیتر سوخت قاچاق را حمل می کند.

محمدحسن کارگر ادامه داد: ارزش تقریبی این 8 هزار لیتر گازوئیل قاچاق ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شده که قرار بود به شرق کشور برسد اما با دستگیری متهم و توقیف خودرو این محموله به مقصد نرسید.

پلمپ انبار محتکر برنج

هاتفی، قاضی تعزیرات شهرستان مهریز گفت: در پی بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای صنفی امروز 10   تن برنج از یک انبار کشف و انبار پلمب شد.

او افزود: به منظور ایجاد ثبات در بازار و رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی، تخلفات مربوط به حوزه اصناف و برخورد با عرضه کالای قاچاق رویکرد تشدید نظارت ادامه خواهد داشت.

این مقام قضائی بیان کرد: بازرسی ها در قالب گشت مشترک به طور مستمر و ماهیانه ادامه دارد.

قاضی تعزیرات شهرستان مهریز اظهار داشت: در بازدید‌های صورت گرفته بیشترین تخلفات در حوزه  تداخل صنفی، گرانفروشی و عدم رعایت موازین بهداشتی بوده است.

سقوط به عمق چهار متری بر اثر سهل انگاری

حسین بیگی، مدیر دو شیفت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، گفت : ساعت ۱۱:۲۹ صبح امروز حادثه سقوط بالابر به سامانه ۱۲۵ این سازمان اعلام شد که به سرعت ستاد فرماندهی آتش‌نشانی یزد، گروه تخصصی نجات ایستگاه ۹ و ایستگاه ۱۳ را به محل حادثه در بلوار جانباز خیابان سنگبری فتوحی اعزام کرد.

او افزود: در یک کارگاه MDF، مالک برای سهولت در تردد به زیرزمین مغازه، اقدام به نصب بالابر غیرایمن و استاندارد مابین طبقه همکف و زیرزمین کرده بود.

حسین بیگی ادامه داد: به دلیل استفاده همزمان سه نفر از این بالابر،صفحه ای که بر روی آن سوار بودند شکسته و هر ۳ نفر به عمق چهار متری زیرزمین سقوط کرده بودند.

مدیر شیفت دو سازمان آتش نشانی یزد  اظهار داشت: در پی این حادثه هر سه  نفر به دلیل مصدومیت شدید توان حرکت نداشتند.

بیگی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان بی‌درنگ با استفاده از تجهیزات نجات، مصدومان آسیب دیده از ناحیه پا و کمر را به طبقه همکف انتقال و تحویل عوامل اورژانس دادند.

حسین بیگی، مدیر دو شیفت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد:

نیروهای عملیات پس از ایمن‌سازی و اطمینان از رفع هرگونه خطر، پس از ارائه تذکرات ایمنی به افراد دیگر به مأموریت خود پایان دادند.

حسین بیگی همچنان در پایان تاکید کرد: مغازه داران و شهروندان از بالابرهای باربر غیر استاندار و ناایمن در محیط های کار و مسکونی استفاده نکنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم .

آزادی گروگان تفتی پس از ۷۲ ساعت

عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد، گفت: در یک عملیات گروگانگیری مجرمان از خانواده گروگان 27 ساله وجه نقد درخواست کرده بودند.

او افزود : با هوشیاری ماموران و استفاده از شگردهای خاص پلیسی محل اختفای مجرمان در یکی از شهرستان های کرمان شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی، ادامه داد: پس از آن در یک عملیات غافلگیرانه کارآگاهان پلیس تفت، گروگان آزاد و گروگانگیران اسیر چنگال قانون شدند.

عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد، گفت: هدف از اقدام چهار متهم دستگیر شده دریافت وجه نقد از خانواده گروگان بوده است که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.