امام جمعه سیرجان:

خبرنگاران باید اتفاقات را خوب منعکس کنند

امام جمعه سیرجان گفت: خبرنگاران باید انعکاس خوبی از اتفاقات پیرامون خود داشته باشند؛ زیرا حرفه آن ها پرمسئولیت و سنگین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، همزمان با فرارسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، از خبرنگاران و اهالی رسانه سیرجان تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه سیرجان، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، رییس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مسئولان و خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، حجت الاسلام سید محمود حسینی، امام جمعه سیرجان، ضمن تبریک روز خبرنگار و ابراز همدردی با مردم لبنان در خصوص حادثه اخیر، گفت: در اسلام هیچ مرزی وجود ندارد؛ اگر به مردم سوریه و لبنان کمک می‌کنیم، چون مسلمانیم و وظیفه انسانی و دینی خود را انجام می‌دهیم.

او با اشاره به توطئه‌های دشمن در سال‌های اخیر و روند ادامه آن در منطقه تصریح کرد: سران مستکبر و حامیان جیره خوار آن‌ها بنا به ایجاد اختلاف و آشوب دارند و می‌دانند توان مقابله با ایران را ندارند؛ اما اقدام به ترور و دست به خرابکاری می‌زنند که نمونه بارز این جنایات ترور حاج قاسم سلیمانی بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شهادت برخی از خبرنگاران به الگوپذیری از آن ها پرداخت و بیان کرد: خبرنگاران باید انعکاس خوبی از اتفاقات پیرامون خود داشته باشند؛ زیرا حرفه آن ها پر مسئولیت و سنگین است.

او خطاب به خبرنگاران با بیان اینکه شما را به تقوای الهی و ترس از خداوند توصیه می‌کنم که اگر به آن عمل شود، خوب کار می‌کنیم، تصریح کرد: امروز مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند که باید به آن بپردازیم و مردم را به سعه صدر دعوت کرد.

 امام جمعه سیرجان به خبرنگاران گفت: باید به گونه‌ای بنویسید که دشمنان مایوس و سرنگون شوند.

در ادامه این نشست، سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان، ضمن قدردانی از خبرنگاران، سیرجان را یکی از شهر‌های مهم و بزرگ در استان و کشور از نظر رسانه و مطبوعات برشمرد و با بیان اینکه نقطه قوت سیرجان، فعالیت گسترده و پوشش رسانه‌ای است، گفت: نشریات بیش از متن به حاشیه می‌پردازند که امیدواریم به متن بیشتر بپردازند.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه بر ضد مردم ایران تصریح کرد: تحریم هم نتوانست مقابل اراده و پیشرفت ملت و کشور ایران را بگیرد؛ زیرا همانگونه که می بینید، شاهد توسعه و آبادانی کشور هستیم. 

بهاالدینی بیان کرد: در سیرجان با بهره گیری از اعتبارات دولتی، در حوزه راه سازی، گاز رسانی، اقدام ملی واگذاری زمین در روستا چند طرح عمرانی را در دستور کار داریم. 

 او با بیان اینکه در سه سال گذشته بیشترین رشد را در زمینه اشتغال زایی در استان داشته ایم، گفت: ۳ هزار فرصت شغلی طی ماه‌های اخیر در سیرجان ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: در خصوص مبارزه با کرونا، نشریات با اطلاع رسانی به موقع و مناسب خود، عامل مهمی برای کنترل این ویروس منحوس بودند که توانستیم با کمک آن‌ها، روند خوبی را پشت سر بگذاریم و در سایه همین وحدت است که سیرجان در حال پیشرفت و توسعه است.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در حوزه خبری و رسانه‌های سیرجان تجلیل شد.

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار