درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

شورای همکاری خلیج فارس خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی متعارف ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز، شورای همکاری خلیج فارس خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی متعارف به ایران شد.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی متعارف در خصوص صادرات و واردات آن‌ها به ایران شد.

نایف الحجروف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواهان تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص محدود کردن صادرات و واردات متعارف سلاح به ایران شد که تاریخ آن در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی به پایان می‌رسید.

در این نامه با تکرار سخنان بی اساس گذشته ادعا شده است: نظر به آنکه ایران استقرار تسلیحات در منطقه و مسلح کردن گروه‌ها و جنبش‌های تروریستی و فرقه‌ای را ادامه می‌دهد، و با نظر به اینکه از زمان صدور قطعنامه شماره ۲۲۳۱ در سال ۲۰۱۵، ایران به خودداری و دست برداشتن از مداخله مسلحانه در کشور‌های منطقه به شکلی مستقیم پایبند نبوده و از طریق سازمان‌ها و جنبش‌هایی اقدام به مسلح کردن و آموزش این گروه‌ها می‌کند، شایسته نیست که محدودیت‌ها در خصوص صادرات سلاح به ایران تا زمانی که این کشور از فعالیت‌های بی ثبات کننده خود در منطقه دست بردارد و تجهیز گروه‌های تروریستی و فرقه گرا را به سلاح متوقف کند، برداشته شود. این مسأله‌ای است که ضرورت تمدید احکام پیوست قطعنامه ۲۲۳۱ را می‌طلبد و تضمینی برای رسیدن امنیت و ثبات به منطقه و جهان خواهد بود.اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در حالی مطرح شده که پیشتر نیز

مقامات شورای همکاری خلیج فارس در کنار سران برخی کشور‌های عربی مانند عربستان سعودی و بحرین ادعا‌های مشابهی را در خصوص مداخله ایران در امور کشور‌های عربی مطرح کرده بودند. این در حالی است که مقامات کشورمان بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی این کشور‌ها و نهاد‌ها را رد کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ان شالله بزودی حکومتهای سفاک سعودی و امارات نامتحده سرنگون و این لکه ننگ وابستگی از دامن جهان اسلام پاک خواهد شد.

بشمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
ان شالله بزودی حکومتهای سفاک سعودی و امارات نامتحده سرنگون و این لکه ننگ وابستگی از دامن جهان اسلام پاک خواهد شد.

بشمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
دنیا هم از دست این اعراب جاهلیت خسته شده و میخواد جنگ


یمن یکم عادلانه تر بشه.
آخرین اخبار