اجرا طرح "مدرسه خوانا" در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان کردستان

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان گفت:طرح "مدرسه خوانا" در مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی استان کردستان در سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی استان کردستان گفت: برای اولین بار، طرح ملی مدرسه خوانا با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ همزمان در سراسر کشور و با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در سطح استان در ۵ درصد مدارس ابتدایی و ۵ درصد کلاس‌های پیش دبستانی برای اولین بار اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه دوره ابتدایی دوره طلایی و پنجره فرصت آموزش و پرورش است و مهارت‌های چهارگانه زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و آداب مهارت‌های زندگی، جزو هدف‌های اصلی و اساسی در دوره ابتدایی می‌باشد؛ گفت: به منظور بهبود و ارتقای این مهارت‌ها و در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره ابتدایی، طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان با اشاره به اینکه زمان اجرای عملی طرح مدرسه خوانا در مدارس منتخب از شهریورماه ۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ خواهد بود؛ گفت: نحوه اجرای طرح براساس وضعیت تشکیل کلاس‌های آموزشی مدارس مجری به صورت حضوری یا غیر حضوری از طریق شبکه شاد صورت می‌گیرد.

او بیان کرد: این طرح می‌تواند زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را براساس چزخش‌های تحول آفرین سند تحول بنیادین فرام نماید.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج اجرای طرح سبب بهبود و ارتقای آداب و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زبانی که ابزار کلیدی برقراری ارتباط و زیربنای یادگیری دانش آموزان است را بیش از پیش فراهم نماید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.