طرح جامع توسعه قیدار نبی (ع) آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:طرح توسعه فاز نخست قیدار نبی (ع) به همت اوقاف با آزاد سازی هزار و ۳۰۰ متر مربع با موافقت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی آغاز شد.

قیدار نبی (ع) به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به گردشگر پذیر بودن حرم مطهر قیدار نبی (ع) گفت: هر سال شاهد حضور گردشگران مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشور‌ها در این حرم هستیم، از همین‌رو در تلاش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.

او افزود:برای آزاد سازی این مساحت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طرف اداره کل اوقاف از بابت خرید املاک هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: این مکان مذهبی برای حضور مردم و محل تعاملات اجتماعی شهروندان می‌باشد، به عنوان فضای گردشگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. حفظ اصالت و هویت مکان، عدم تغییر در اجزاء و مصالح، انجام مرمت اصولی و صحیح، حفاظت‌های مستمر از بقعه متبرکه و توسعه این بقعه از برنامه‌های همیشگی اداره کل میراث فرهنگی است.

ارجمند گفت:طرح جامع توسعه قیدار نبی شامل احداث شبستان‌های مختلف با کارای‌های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهد کودک و مصلی است که می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق اقتصادی در شهر داشته باشد. در همین راستا این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور، مرمت و به سازی کالبدی آن‌ها با حفظ معماری اصیل نهفته در این ابنیه در اولویت بوده است.

خدابنده؛ سرزمین کهن و تاریخی و تمدن غنی است. استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است و این بنای آرامگاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.