راه اندازی سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی

سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی (کلادپکس) در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بابک پاک نیا مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی با تجمیع اطلاعات پکس بیمارستان‌های دانشگاهی امکان مشاهده و دسترسی یکجا به کلیه تصاویر رادیولوژی بیماران در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را با رعایت پروتکل‌های امنیتی فراهم می‌کند.

او سهولت دسترسی و مشاهده، عدم نیاز به چاپ کلیشه، دسترسی راحت پزشکان معالج، امکان مشاهده روی تلفن همراه پزشک معالج و ... را از مزایای این سامانه دانست و گفت : همگی این امکانات با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه و با هماهنگی روسا و مدیران مراکز صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه این فرایند در سه فاز نهایی می‌شود، افزود: فاز اول این سامانه در حال ارائه خدمات می‌باشد که ۶ بیمارستان فارابی، آیت اله طالقانی، دکتر محمد کرمانشاهی، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره) کرمانشاه و امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب به سامانه مذکور متصل شده اند.

پاک نیا افزود: در فاز دوم بیمارستان‌های امام خمینی (ره) سنقر، دکتر چمران کنگاور، قدس پاوه و حضرت ابوالفضل قصر شیرین به سامانه متصل میشوند و در فاز سوم نیز اتصال مابقی مراکز انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار