معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران:

یک سوم از واحد‌های قضایی دادگستری تهران بازرسی شد

حیدرنژاد گفت: در چهار ماه نخست سال جاری ۱۴ مورد بازرسی دوره‌ای و ۱۰ مورد بازرسی‌های سرزده و بدون اطلاع قبلی از واحد‌های قضایی انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اصغر حیدرنژاد افزود: این بازرسی‌ها به منظور بررسی وضعیت عملکرد قضایی و رفتاری قضات و دفاتر شعب مجتمع و واحد‌های قضایی در سطح استان تهران انجام می‌شود و افزون بر این، تیم‌های بازرسی نامحسوس این معاونت به صورت مستمر در واحد‌های قضایی حاضر و تحقیقات میدانی خود را انجام می‌دهند و ضمن انعکاس نتایج این بازدید‌ها به رئیس کل دادگستری استان، مراتب در سوابق ثبت و ضبط می‌شود.

وی اظهارداشت: تعداد ۲۸۵ فقره عریضه و گزارش مردمی از سامانه ۱۲۹ مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و ارجاعات رئیس کل دادگستری استان تهران و گزارش‌های مستقیم به این معاونت رسیده و پاسخ داده شده و اقدامات قانونی بر روی آنان صورت گرفته است همچنین ۳۰۰ نفر از همکاران قضایی مورد ارزشیابی علمی و رفتاری قرار گرفته اند که پس از تکمیل فرم ارزشیابی به معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات منعکس و ارسال شده است.

حیدرنژاد خاطرنشان کرد: طبق جدول و برنامه مدون این معاونت تا پایان سال جاری ۵۷ واحد قضائی در سطح استان مورد بازرسی دوره‌ای قرارخواهند گرفت همچنین اقدامات و برنامه‌های بعدی نیز به قوت خود باقی است.

معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌ها در خصوص عملکرد مثبت و منفی از کلیه واحد‌های قضائی استان تهران را از طریق شماره تلفن ۸۸۹۰۰۱۸۸ به معاونت نظارت و بازرسی دادگستری تهران اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.