سیاستمدار آمریکایی: ترامپ دیکتاتوری است که قصد خروج از کاخ سفید را ندارد

«جیم کلای‌برن» در مصاحبه‌ای با انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او قصد برگزاری انتخابات و خروج از کاخ سفید را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، «جیم کلای‌برن» سیاستمدار ارشد و ناظر حزب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد شدید از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، او را به دیکتاتوری تشبیه کرد که قصد خروج از کاخ سفید را ندارد.

کلای برن در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «من فکر نمی‌کنم ترامپ قصد داشته باشد انتخاباتی برگزار کند یا بهتر بگویم انتخابات را عادلانه انجام دهد؛ از همه مهمتر گمان نمی‌کنم او قصد ترک کاخ سفید را داشته باشد. من فکر می‌کنم او می‌خواهد وضعی اضطراری بوجود آورد و به خاطر آن در کاخ (سفید) بماند.»

او در ادامه خطاب به مجری گفت: «به همین دلیل است که فکر می‌کنم بهتر باشد شهروندان آمریکا از خواب بیدار شوند. من اندکی از تاریخ می‌دانم و همینطور واقف هستم که در حال حاضر نابودی کشور‌ها به چه صورت است. اکنون ما دموکراسی را به شکست کشانده‌ایم و در نتیجه آن انتخابات را ناعادلانه برگزار خواهیم کرد.»

این ناظر حزب اکثریت در مصاحبه خود به مقایسه و پررنگ کردن شباهت‌های میان دونالد ترامپ و دیکتاتور‌های منفور تاریخ مانند «آدولف هیتلر» و «بنیتو موسولینی» نخست‌وزیر اسبق ایتالیا، نیز پرداخت و گفت رئیس جمهور کنونی آمریکا از تاکتیک‌ها زور و خشونت به وفور بهره می‌گیرد.

او پیش از این با شبکه «پی‌بی‌اس» نیز مصاحبه داشت که در آن نیز گفته بود: «مردم آمریکا فریب ترامپ را خواهند خورد، همانطور که مردم آلمان فریب هیتلر را خوردند.»

در چند روز گذشته اخباری از درخواست ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات منتشر شده است.

رئیس جمهور آمریکا در این باره در پیامی توئیتری نوشته بود: با رای گیری پستی جهانی (نه رای گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰ نادرست‌ترین و فریب آمیزترین انتخابات تاریخ خواهد بود. این مایه شرمندگی بزرگی برای آمریکا خواهد بود. تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، ایمن و با اطمینان رای دهند، انتخابات را به تعویق بیندازید.

اما ساعتی پس از انتشار این اخبار ترامپ مدعی شد به دنبال به تعویق انداختن انتخابات نیست، اما نگران است که میلیون‌ها رای که از طریق پست ارسال می‌شود مشکل ساز شود.

این رفتار ترامپ جنجال و واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است، به طور مثال عضو سابق کنگره به تعویق انداختن انتخابات از سوی ترامپ را نشانه شکست او خواند یا رئیس پیشین کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به درخواست دونالد ترامپ مبنی بر تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد و نوشت که ترامپ نه قدرت و نه بودجه به تعویق انداختن انتخابات آمریکا را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار