درخواست مقام صهیونیست برای گسترش تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس خود علیه ایران خواستار گسترش تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی جروزالم پست، دنی دنون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد که واپسین روز‌های حضورش در این سمت را سپری می‌کند، گسترش تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را مهمترین کار دانست.

دنون در مصاحبه با نشریه جروزالم پست ضمن مطرح کردن ادعای همکاری ایران با تروریسم، مدعی شد: «هر کجا خطری برای اسرائیل وجود دارد، می‌توانید ردپای ایرانی‌ها را مشاهده کنید.»

وی همچنین از تلاش‌های آمریکا برای گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران تشکر و ابراز امیدواری کرد که کشور‌های بیشتری در سازمان ملل، به اجرای تحریم‌ها علیه ایران بپیوندند.

دنون در ادامه یاوه گویی‌های خود تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ضروری‌ترین اقدام دانست و مدعی شد ایران از توافق هسته‌ای [برجام] پیروی نمی‌کنند و در عین حال در تلاش هستند تا از معافیت تحریمی که این توافق به آن‌ها داده است نهایت استفاده را ببرند. وی ادعا کرد کشور‌های دیگر هم این خطر را درک کرده اند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل پیشتر نیز نسبت به تبعات لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران به شورای امنیت هشدار داده بود و با مطرح کردن ادعا‌های بی اساس، ایران را به نقض تحریم‌های تسلیحاتی و انتقال غیرقانونی سلاح به هم پیمانان خود در لبنان، عراق، سوریه، یمن و اخیرا لیبی متهم کرده بود.

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید تسلیحات نظامی از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت. آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت نگران پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر امسال هستند و برای جلوگیری از اجرای آن در تلاشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
نطفه رژیم کودک کش صهیونیستی با ترور و قتل و غارت و وحشیگیری منعقد شده است یکی نیست به فرد بگوید خفه شود جهان بدون صهیونیست یعنی جهان عاری از از تفکر وحشیگری و غصب .
آخرین اخبار