بیش‌از سه هزار خانوار صیاد برای جمع‌آوری ماهیان تالاب هامون ساماندهی شدند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار صیاد برای جمع‌آوری بچه ماهیان تالاب ساماندهی و اطلاع رسانی‌های لازم در این رابطه انجام شده است.

بیش‌از سه هزار خانوار صیاد برای جمع‌آوری ماهیان تالاب هامون ساماندهی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عیسی میرانی شاهرودی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت: حدود سه هزار و ۷۰۰ خانوار صیاد در قالب ۱۵ شرکت تعاونی جهت پیشگیری از بحران‌های ناشی از خشکی تالاب بین المللی هامون و جمع‌آوری بچه ماهیان تالاب ساماندهی و اطلاع رسانی‌های لازم در این رابطه انجام شده است.

او ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تالاب بین المللی هامون توسط شیلات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: باتوجه به اینکه در سالجاری در حوضه تالاب بین المللی هامون تا این لحظه خشکی رخ نداده زنده گیری انواع ماهی‌ها و ارسال آن‌ها به استخر‌های پرورش ماهی در اولویت این اداره‌کل است.

وی بیان کرد: متاسفانه با خشک شدن تالاب بین المللی هامون بر اثر قطع آب رودخانه هیرمند که همه ساله به دلیل خشکسالی‌های متمادی اجتناب ناپذیراست به تدریج شاهد مرگ و میر ماهی در مقیاس وسیع در این تالاب هستیم.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ماهیان زنده تالاب هامون که دارای توجیه اقتصادی برای پرورش هستند جمع آوری و بین استخر داران منطقه سیستان توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: ماهی‌های هرز در تالاب هامون پس از جمع آوری خشک شده و به کارخانه‌های پودر ماهی ارسال می‌شود.

شاهرودی اظهارداشت: صیادان سیستان از طریق جمع آوری ماهیان هرز از درون تالاب هامون و رودخانه‌های این منطقه میلیارد‌ها ریال از این فعالیت درآمد کسب می‌کنند.

او  بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی این اداره کل، رودخانه سیستان از تاریخ ۱۹ تیر و به دنبال قطع آب ورودی دچار چالش شده که بلافاصله فراخوان و ساماندهی تمامی گروه‌های صیادی انجام شد.

او بیان کرد: فعال سازی خط عمل آوری بسته بندی ماهیان خوراکی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و فرصت صادرات به سایر نقاط کشور از افت شدید قیمت به علت افزایش میزان صید و اشباع بازار جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار