تامین ۱۱ هکتار زمین برای مسکن ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد گفت: یازده هکتار زمین برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکن ویژه ایثارگران در این استان تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حجت الاسلام زارع مدیر کل بنیاد شهید استان یزد گفت: اولویت کاری این اداره، تامین زمین برای مسکن ایثارگران و حل مشکلات درمانی و ایجاد اشتغال برای قشر ایثارگر استان یزد است.

او افزود: یازده هکتار زمین خالص برای ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکن ویژه ایثارگران شهرستان‌های مختلف استان یزد تامین شده است.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: حل مشکلات مسکن ایثارگران همچنان در دستور کار است و سفر معاون رئیس جمهور به استان یزد برای پیگیری این موضوع انجام شده است.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد به اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این ایام بیش از ۷۰ هزار ماسک، ۱۰ هزار مایع ضدعفونی کننده و ۵۰۰ هزار دستکش تهیه و در قالب هفت هزار بسته بهداشتی بین خانواده‌های ایثارگر استان یزد توزیع شد.

او با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا امکان بازدید چهره به چهره با خانواده شهدا و ایثارگران را مختل کرد، اظهارداشت: در هر هفته به طور میانگین با هزار و ۵۰۰ ایثارگر تماس تلفنی برقرار شد و جویای احوال و امورات این قشر شدیم.

حجت الاسلام زارع به جایگاه علمی ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: دستاورد این جامعه نخبه‌پرور، چاپ ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه‌های مختلف است که در جوامع بین‌اللملی مطرح شده و تعداد ۱۹۶ مقاله علمی پژوهشی گوشه‌ای از فعالیت‌ها جامعه علمی ایثارگر است.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد ادامه داد: ۲۷ ایثارگر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های برتر و تعداد زیادی از مدیران ارشد استان نیز از جانبازان و ایثارگران استان هستند.

او در پایان تصریح کرد: استان یزد سه هزار و ۶۸۳ شهید، ۹ هزارو ۷۱۷ جانباز و ایثارگر و ۷۵۱ آزاده دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.