شورای شهر تبریز در حقیقت تنها شورای شهرداری است

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز،گفت:شورای شهر تبریز در حقیقت تنها شورای شهرداری است و به دیگر ارگان‌ها نظارت ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فرج محمد قلیزاده عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز  افزود: موضوعی که باید مشخص شود نوع نگاه ما در اجرای سند راهبردی توسعه فرهنگی است که نگاه ما حاکمیتی و یا محلی است که با توجه به موارد مطرح شده موضوع سند راهبردی توسعه یک موضوع حاکمیتی است.

او  با اشاره به این‌که ما در جایگاه شورا نمیتوانیم کار حاکمیتی انجام دهیم، گفت: حتی اقدامات محلی ما به دلیل این‌که شورا امکان و قدرت ارائه مصوبات به ارشاد را ندارد نیز امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: در بحث حاکمیتی باید ارتباط نهاد‌های فرهنگی سنجیده شده و در ادامه برنامه توسط نهاد‌های ذی صلاح تصویب شده و لازم الاجرا بودن آن توسط تمامی نهاد‌ها ابلاغ شود.

قلی زاده  با بیان این‌که برای شناخت نیاز‌های فرهنگی یک شهر نیازمند این است که مدت‌ها در آن شهر زندگی کنیم، گفت: ارائه برنامه توسط افرادی که شناختی از نیاز‌های فرهنگی یک شهر ندارند، راهکار مناسبی برای رفع مشکلات فرهنگی نیست.

او گفت: ما نیازمند این هستیم که تیم قوی در حوزه‌های مختلف جامعه شناسی، روانشناس اجتماعی و ... تحت نظر یک نهاد ناظر برای تدوین این برنامه اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.