ارتفاع موج در دریای عمان به حدود سه متر رسید

رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار گفت: بیشینه ارتفاع موج در دریای عمان با ادامه وزش باد‌های موسمی در جنوب استان به حدود سه متر رسید.

ارتفاع موج در دریای عمان به حدود سه متر رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدرضا سالاری فنودی ر گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت وزش باد‌های موسمی بر روی دریای عمان بویژه نواحی شرقی ادامه یافت و دریا مواج و متلاطم شد.

او افزود: هم‌اینک مقداری از شدت تلاطم امواج در دریا کاسته شده و ارتفاع لحظه‌ای موج در نزدیکی سواحل چابهار به ۱۴۰ سانتی متر می‌رسد.

رییس اداره هواشناسی دریایی چابهار ادامه داد: وزش باد و گردوخاک نیز در سواحل سبب شد تا شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهرستان به هفت هزار متر کاهش یابد.

او افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان شرایط مواج دریای عمان بویژه در مناطق شرقی ادامه دارد به طوریکه ارتفاع موج در به حدود ۲ تا سه متر می‌رسد.

سالاری فنودی گفت: با توجه به شرایط مواج دریا توصیه می‌شود فعالیت‌های دریایی بویژه برای شناور‌های سبک با احتیاط انجام شود.
او با بیان اینکه وزش باد و گردوخاک پدیده دیگر سواحل جنوب استان تا سه روز آینده تداوم دارد افزود: انتظار می‌رود بیشینه سرعت باد در نواحی شرقی دریای عمان به حدود ۳۶ کیلومتر بر ساعت برسد و شعاع دید افقی در نقاط مستعد به حدود هفت کیلومتر کاهش یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار