سفیر روسیه: اتهام‌های آمریکا علیه حزب‌الله و ایران کاملا جعلی است

سفیر روسیه در بیروت اعلام کرد که اتهام‌های آمریکا علیه حزب الله و ایران کاملا جعلی است و جنگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی رخ نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «الکساندر زاسپکین»، سفیر روسیه در بیروت در مصاحبه با «النشره» امروز (پنج شنبه) تاکید کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل وضعیت موجود، جنگی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی رخ نمی‌دهد.

او درباره رویداد‌های اخیر در مرز‌های مشترک لبنان و سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد: داده‌های کنونی نشان نمی‌دهند که مسائل به سمت جنگ میان میان لبنان و اسرائیل کشیده شوند و من تشدید در این مسئله تا مرحله درگیری بزرگ را پیش بینی نمی‌کنم.

زاسپکین به دخالت‌های آمریکا در اوضاع داخلی لبنان پرداخت و گفت: برخی کشور‌ها نیازمند اصلاحات واقعی و ضروری از طریق تلاش‌های داخلی هستند؛ اما متاسفانه برخی طرف‌های خارجی همواره تلاش کرده‌اند از این مسئله جهت تحقق اهداف خود استفاده کنند.

او اتهام زنی آمریکا علیه حزب الله و ایران در خصوص ایجاد فساد را سخنانی کاملا جعلی و دروغ عنوان کرد و افزود: فساد، خطر بزرگی در بسیاری از کشورهاست و حل و فصل این مسئله باید از طریق برداشتن عوامل و دلایل آن و تصحیح زندگی سیاسی انجام شود. مسئولیت همه جریان‌های سیاسی، صرف نظر از اختلافات میان آنها، این است که با این دخالت آمریکا مخالفت کنند و این همان راه درست حل و فصل بحران است.

سفیر روسیه در بیروت با اشاره به دخالت‌های خارجی در برخی کشور‌های منطقه از جمله لیبی، سوریه و عراق برای تحقق اهداف خاص خود، تاکید کرد: که دولت‌های عربی باید در مرحله پیش رو خطر چنین دخالت‌هایی را درک کنند و لزوم آشتی در منطقه را بپذیرند.

او به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه سوریه در قالب قانون «سزار» نیز پرداخت و گفت: ملتی که در یک نبرد طولانی بر تروریسم و دخالت‌های خارجی پیروز شده، در برابر این بخش از تحریم‌ها نیز پیروز خواهد شد و ما در این نبرد اقتصادی در کنار سوریه هستیم.

سفیر روسیه در پایان تاکید کرد که مسکو در تلاش است تا از مشروعیت بین المللی حفاظت کند و روز‌های پیش رو نیازمند تلاش مشترک همه کشور‌های متکی بر حاکمیت خود و مبانی ثابت قانون بین المللی است.

الکساندر زاسپکین نزدیک به یک دهه به عنوان سفیر روسیه در لبنان فعالیت کرده و قرار است اواخر ماه آینده میلادی «الکساندر روداکوف» عهده دار این مسئولیت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار