تولید ۱۰ درصد برنج مازندران در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: ۱۰ درصد برنج مازندران در محمودآباد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد صادقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان محمودآباد در آئین برداشت و نشاء مجدد همزمان مکانیزه برنج در روستای بولیده  محمودآباد با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۷ هزار و ۶۴۰ هکتار اراضی کشاورزی با حدود ۱۴ هزار بهره‌بردار است، گفت: حدود ۱۰ درصد تولید برنج مازندران مربوط به محمودآباد است.

او افزود: پیش بینی می‌شود پرورش رتون و نشاء مجدد برنج در ۱۳ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان انجام شود و در مجموع حدود ۱۱۵ هزار تن شلتوک از کشت اول و دوم برنج در این شهرستان تولید شود.

احمد صادقی گفت: جهاد کشاورزی شهرستان اقدام به پیگیری و توسعه مکانیزاسیون در محمودآباد کرده به طوری که پارسال با تشکیل کمیته توسعه مکانیزاسیون توانستیم با برگزاری کلاس‌های مختلف کشاورزان را به کشاورزی مکانیزه ترغیب کنیم.

او افزود: جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی و ترویجی در مراکز جهاد کشاورزی با کمک کشاورزان خبره، مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز (کاپیک) و موسسه تحقیقات برنج آمل در راستای توسعه مکانیزاسیون موفق به جذب و افزودن ۲۵۰ دستگاه نشاکار جدید به ناوگان مکانیزاسیون کشت برنج محمودآباد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: درحال حاضر ۵۴۰ دستگاه نشاکار در این شهرستان فعالیت دارد که با این تعداد نشاکار حدود ۴۰۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.