وزارت دفاع جمهوری آذربایجان: پهپاد دیگری از ارمنستان را ساقط کردیم

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور پهپاد دیگری از ارمنستان را در مناطق مرزی ساقط کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ساقط شدن یک پهپاد متعلق به ارمنستان خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، پدافند هوایی ارتش این کشور یک فروند پهپاد ارمنستان را هدف قرار داده و ساقط کرده است.

این بیانیه مدعی است که پهپاد ارمنستان در تلاش برای انجام عملیات شناسایی بر فراز مواضع نیرو‌های جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی «توز» بوده است.

وزارت دفاع آذربایجان در پی  تشدید تنش‌های مرزی با ارمنستان، تاکنون از سرنگونی چندین فروند پهپاد متعلق به این کشور خبر داده است.


بیشتر بخوانید:


دور تازه‌ای از درگیری‌ها در نقاط مرز‌ی بین آذربایجان و ارمنستان آغاز شده است؛ درگیری‌های اخیر در منطقه‌ای دورتر از مناطق مورد مناقشه قره‌باغ و در حوالی روستای «مووسس» که در مسیر ارتباطی بین استان طاووس ارمنستان و استان توز آذربایجان قرار دارد، بوده است.

تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال ۱۹۸۸ بر سر منطقه «قره‌باغ» آغاز شده است.

در سال ۱۹۹۲ درگیری میان دو کشور بر سر این موضوع آغاز شد و در جریان این درگیری، جمهوری آذربایجان کنترل قره‌باغ و ۷ منطقه اطراف آن را از دست داد.

در سال ۱۹۹۴ آتش‌بسی میان این کشور‌ها برقرار شد، اما تنش‌ها بر سر موضوع قره‌باغ همچنان ادامه دارد.

کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی نگرانی خود را از وضعیت موجود در مرز ارمنستان و آذربایجان ابراز کردند و از هر دو طرف خواستند تا اختلافات خود را با گفت‌وگو حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار