بستر نظارت و پایش نهاد‌های مردمی به عنوان دیده بان اجتماعی فراهم می‌شود

مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بستر نظارت و پایش نهاد‌های مردمی به عنوان دیده بان اجتماعی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیستی چهارمحال و بختیاری با مدیرکل حفاظت محیط زیست در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در این نشست شهرام احمدی مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ضمن قدردانی از حضور فعال سمن‌ها در برنامه‌های محیط زیستی استان، بر افزایش این مشارکت برای حل معضلات استان در این حوزه شد.

او گفت: معضلات اساسی محیط زیست استان نیازمند ریشه‌یابی، ارائه راهکار و فرهنگ‌سازی برای استفاده از حداکثر مشارکت عمومی است.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به فراخوان ملی اخیر سازمان مبنی بر ارتقاء و بهبود شاخص اثربخشی مشارکت عمومی و مسئولیت اجتماعی در محیط زیست با کاهش اثرات آلایندگی‌ها و تخریب محیط زیست و بستر سازی نظارت و پایش نهاد‌های مردمی به عنوان دیده بان اجتماعی گفت: سمن‌های فعال استان با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و علمی اعضا خود و دانشگاهیان می‌توانند نسبت به ارائه طرح‌های پیشنهادی با درنظر قراردادن اولویت‌های زیست محیطی استان مشارکت کنند.

او اضافه کرد: ارتقای فرهنگ زیست محیطی، به‌عنوان اصلی‌ترین عامل کاهش آلودگی در محیط زیست مطرح است.

احمدی ادامه داد: سمن‌ها می‌توانند با آموزش به اقشار مختلف مردم از مردم محلی، کشاورزان و ... گرفته تا صاحبان صنایع و مدیران از بودجه کسب شده جرایم زیست محیطی از صنایع آلاینده برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی در اقشار تأثیرگذار استفاده کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.