امسال برای عید قربان جایگاه عرضه موقت دام در اسدآباد نداریم

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: ذبح دام در روز عید سعید قربان باید با پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی انجام شود و امسال برای عید قربان جایگاه عرضه موقت دام در اسدآباد نداریم.

توصیه های رئیس دامپزشکی اسدآباد درباره ذبح دام در آستانه عید قربانبصیری رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان با اشاره به افزایش شیوع بیماری ویروس کرونا و تب کریمه کنگو افزود: افرادی که ذبح دام قربانی بر آنان واجب است باید پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی و تذکرات دامپزشکی مبنی بر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و تب کریمه کنگو را رعایت کنند.

او ادامه داد: طبق سنوات گذشته برای پیشگیری از هر گونه آلودگی و انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام و برابر هماهنگی‌های بعمل آمده در روز عید سعید قربان کشتارگاه دام صالح آباد دام‌های قربانی شهروندان را به صورت رایگان و تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی دامپزشکی کشتار خواهند نمود که لازم است مردم و شهروندان از این ظرفیت بمنظور حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه به خوبی استفاده کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد  اظهار داشت: به همشهریان گرامی توصیه می‌کنیم دام قربانی خود را حتماً در کشتارگاه ذبح کنند و با پرهیز از هرگونه ذبح دام در منازل و معابر ،  هماهنگی‌های لازم را با اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی داشته باشد.

بصیری گفت: ساماندهی دواکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در شهرستان در روز عید سعید قربان با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین همزمانی عید سعید قربان با تشدید دمای هوا و آغاز فعالیت بندپایان و حشرات در بین دام‌ها از پیش اندیشیده شده است.

او بیان کرد: کارشناسان این اداره با حساسیت بیشتر نسبت به سنوات گذشته کار بازرسی بهداشتی از لاشه دام‌های قربانی را در دستور کار خود قرار داده که شایسته است شهروندان در این خصوص با کارشناسان دامپزشکی همکاری لازم را بعمل آورند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: همچنین شهروندان دو سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و خط ثابت ۳۳۱۴۸۰۲۰ دامپزشکی را به عنوان پل ارتباطی کارشناسان دامپزشکی و مردم در روز عید سعید قربان را به یاد داشته باشند.

بصیری یادآور شد: با شیوع کرونا امسال جایگاه عرضه موقت دام جهت فروش دام قبل وروز عید قربان در سطح شهر امکان ندارد.

او هشدار داد: از مردم تقاضا داریم در شرایطی که بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو، تب مالت می‌تواند رخ دهد، از مواجهه مستقیم با دام در این ایام و تجمع در مراکز خرید و عرضه دام خودداری نمایند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار