کاهش پنج درصدی آب موجود در سد‌های کشور

میزان آب موجود در سد های کشور از ابتدای سال آبی (مهرماه ۹۸) تا سوم مردادماه با کاهش پنج درصدی نسبت به پارسال به رقم ۳۴ میلیارد و ۱۳ میلیون متر مکعب رسید.

کاهش پنج درصدی آب موجود در سدهابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موجودی حجم مخازن سد‌های کشور براساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران که مورد بررسی قرار گرفته نشان دهنده آن است که این میزان پارسال ۳۵ میلیارد و ۹۷ میلیون متر مکعب بوده است که کاهش پنج درصدی دارد.

میزان ورودی سد‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهر۹۸) تا سوم مرداد امسال که گزارش آن موجود است، ۵۲ میلیارد و ۹۷ میلیون مترمکعب است.

میزان ورودی امسال در مقایسه با پارسال و در همین بازه زمانی که ۸۵ میلیارد و ۶۴ میلیون مترمکعب ورودی به سد‌ها بود، کاهش ۳۸درصدی دارد؛ بنابراین امسال از ابتدای سال آبی تا سوم مردادماه ۶۸ درصد حجم سد‌ها پرشده است، در حالی که پارسال این رقم ۷۲ درصد بود.


بیشتر بخوانید


وضعیت موجودی سد‌های کشور در حالی این گونه است که میزان مصرف آب در کشور و به ویژه تهران به شدت با افزایش همراه شده است.

افزایش دمای هوا از یک طرف و گسترش بیماری کرونا از سوی دیگر بر شدت مصرف آب این روز‌های کشور افزوده و تداوم آن سبب نگرانی است؛ بنابراین در این روز‌ها مدیریت مصرف در بخش آب و برق از اهمیت دوچندانی برخوردار شده و همگان باید آن را جدی بگیرند تا امکان تامین آب برای همه مشترکان میسر باشد.

اکنون میزان خروجی آب از سد‌های کشور ۴۷ میلیارد و ۲۵ میلیون متر مکعب شده در حالی که پارسال این رقم ۶۹ میلیارد و ۵۸ میلیون متر مکعب بود.

تعداد سد‌هایی که کمتر از ۴۰ درصد پرشدگی دارند هم با افزایش همراه شده و به ۳۷سد رسیده است.

اکنون تعداد سد‌هایی که بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پرشدگی دارند هم به ۳۴سد کاهش یافته که تداوم این موضوع نمی‌تواند مورد تایید متولیان بخش آب و برق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار