بازدید از شهر زیبای یزد در کرونا

مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهر زیبا و تاریخی یزد گشت و گذار می کنند و از دیدنی های این شهر لذت می برند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،شهر زیبا و تاریخی یزد با وجود بناهای جذاب تاریخی خود، موجب بازدید زیاد گردشگران شده است. با وجود ویروس خطرناک کرونا هنوز عده زیادی از مردم کشور برای دیدن این بناها اقدام به سفر به این شهر زیبا و دیدنی میکنند. مردم با وجود پروتکل های بهداشتی در این شهر زیبا گشت و گذار کرده و از دیدنی های این شهر لذت می برند.

یزد موزه‌ی باز معماری ایران است که به شما ظرافت هنر و معماری را نشان خواهد داد، از مسجد جامع تا باغ دولت‌آباد. قدم زدن در شهربادگیرها، یعنی عکاسی و خاطره. چه در میدان امیرچخماق باشید چه در بازار خان، زندگی مردمان ساده کویر را خواهید دید. سفر به یزد را باید با شب کویری در اقامتگاه‌های بومگردی به یادماندنی کرد. از شترسواری و رصد ستارگان تا سافاری را در این سفر لذت‌بخش بگنجانید.

یزد بزرگترین شهر خشتی دنیاست که در همه ایام سال گردشگران خود را دارد. به خاطر گرمای زیاد، بهترین زمان سفر به یزد در فصول سرد سال است. البته در اوایل بهار هم زمان مناسبی برای گشت و گذار در این شهر تاریخی است. با وجود اینکه یزد را به عنوان شهری کویری به یاد می‌آوریم اما طبیعت روستای ده بالا در دامنه شیرکوه نظر شما را عوض می‌کند. ده بالا ییلاقی خوش آب و هواست که در تابستان گرم یزد، هوای خنک و مطبوعی دارد. آبشار درگهان مشهورترین آبشار یزد در فاصله نزدیکی از ده بالا قرار دارد.

یزد از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی ایران را دارد. تنوع شیرینی یزدی زیاد است از لوز و حاجی‌بادام، کیک یزدی و قطاب تا نان‌ پشمک و سوهان آردی می‌توان اشاره کرد. آش شولی، آش انار، کوفته لپه و قیمه یزدی، ذائقه غذایی مردم کویر را نشان می‌دهد. نباید فراموش کرد بهترین خوراک تابستانی ساخت مردمان این خطه، فالوده یزدی است.

بازدید از شهر زیبای یزد در کرونا

یزد شهر ساباط و گذرهای سایه روشنی است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این شهر تودرتوی خشتی، با معماری ایرانی، خانه‌های کاهگلی و حیاط‌های مرکزی و مردمان خونگرم و مهربان از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ایران است. شهری که تاریخ زرتشتی ایران را با آتشکده ورهرام، استودان و معبد چک‌چک به نمایش می‌گذارد. روستاهای تاریخی اطراف یزد، پدید‌ه‌های گردشگری هستند از روستای فهرج و سانیچ تا خرانق و عقدا، فرهنگ کهن این منطقه را به شما نشان می‌دهند.

اگر قصد دارید در تعطیلات خود به یزد سفر کنید. کافیست به سایت Trip.ir وارد شوید و تمام اطلاعات پرواز و خرید بلیط هواپیما یزد را ببینید.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، یزد ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار