‍ طرح تفکیک پسماند از مبدأ در تربت حیدریه آغاز شد

شهرداری تربت حیدریه به منظور حفظ محیط زیست، مقابله با زباله گردی و انتشار بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا، کاهش تولید زباله و ایجاد اشتغال؛ طرح تفکیک پسماند از مبدا را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی علیان سرپرست شهرداری تربت حیدریه گفت: یکی از انواع پسماند که به صورت معمول از فعالیت‌های روزمره انسان‌ها در شهرها، روستا‌ها و خارج از آن‌ها تولید می‌شود همین پسماند‌های خانگی هستند که امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محور‌های توسعه پایدار محسوب می‌شود.

او افزود: مشارکت مردم ضامن ارتقای سلامت و بهداشت، بهبود کیفیت محیط زیست و توسعه شهری می‌باشد و شهروندان برای حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و مراقبت از سلامت خود و فرزندانشان، شایسته است در این طرح همکاری داشته باشند.

سرپرست شهرداری تربت حیدریه ادامه داد: در این طرح که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود، شهر منطقه بندی شده است و اکیپ‌های سیار پیمانکار در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه به صورت نوبت بندی شده، اقدام به جمع آوری پسماند‌های خشک می‌نمایند. شهروندان می‌توانند در ازای پسماند‌های تحویلی وجه نقد و یا اقلام بهداشتی دریافت کنند.

شهروندان می‌توانند انواع کاغذ، شیشه، فلز، بطری‌های قابل بازیافت و پلاستیک را جمع آوری و تحویل دهند.
 
 
انتهای پیام//د. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.